Arrangement Diverse Formidling Forskning Kulturkunnskap Linguistics Lingvistikk Litteraturvitenskap Språkvitenskap

Gjesteforelesning 1.februar: flerspråklig litteratur

Er du interessert i litteratur eller flerspråklighet?

Idag, 1. februar, kommer Julia Tidigs til NTNU Dragvoll for å snakke om flerspråklig litteratur, med eksempler fra finlandssvenske forfattere. Tidigs er ansatt ved Helsingfors Universitet, og er blant Skandinavias fremste eksperter på litterær flerspråklighet.
Avhandlingen hennes, Att skriva sig över språkgränserna. Flerspråkighet i Jac. Ahrenbergs och Elmer Diktonius prosa (2014), drøfter det flerspråklige i den finlandssvenske litteraturen, og boken som springer ut fra avhandlingen kan anbefales til alle som ønsker å sette seg inn i fagfeltet.

Velkommen! Rom D6, 1. februar, 12.15 til 14.00

Inger Hesjevoll Schmidt-Melbye er førstebibliotekar og fagansvarlig for litteratur- og språkvitenskap samt kulturhistoriske fag ved NTNU Universitetsbiblioteket.

Av Inger Hesjevoll Schmidt-Melbye

Ett svar til “Gjesteforelesning 1.februar: flerspråklig litteratur”

Hei. Jeg er faglig koordinator for en innføingsklasse og vi skal kjøpe inn en god del flerspråklig litteratur til skole nå. Har du noen tips?
Aktuelle språk er arabisk, tigrinja, somali, swahili, portugisisk.