Arrangement Fagskriving Formidling Forskning Linguistics Lingvistikk NTNU-publikasjoner Språkvitenskap

Lansering av Norsk språkhistorie bind I – IV

Den første store språkhistoriske samlingen siden midten av 1900-tallet ble nylig lansert på Nasjonalbiblioteket og er et resultat av et nasjonalt samarbeidsprosjekt gjennom ti år.

Hovedredaktører har vært Helge Sandøy og Agnete Nesse fra UiB.

ISLs representanter på lanseringen var bindredaktør Brit Kirsten Mæhlum og artikkelforfatter Stian Hårstad. Andre bidragsytere fra ISL har vært Ivar Berg, Eli Raanes og Jan Ragnar Hagland.

Gratulerer med lanseringen!

Inger Hesjevoll Schmidt-Melbye er førstebibliotekar og fagansvarlig for litteratur- og språkvitenskap samt kulturhistoriske fag ved NTNU Universitetsbiblioteket.

Av Inger Hesjevoll Schmidt-Melbye