Helse, miljø og sikkerhet

Fordi Tyholt nå er en byggeplass, så vil det bli nye HMS-regler.

NB. Denne siden vil bli ytterligere oppdatert når konkurransen nærmer seg.

HMS-kart Ocean Space Race

HMS-kart fra Havbassenget.

Her er de gamle HMS-reglene.

Elever og lærere plikter å gjøre seg kjent med følgende:

Branninstruks

Ved brannalarm skal bygningen forlates via nærmeste nødutgang som er merket med grønne EXIT­-skilt.

Følg instrukser fra NTNU/ SINTEF Ocean-personell som alltid vil være til stede, og bidra til at evakueringen skjer rolig til anvist møteplass.

Alle elevene samles skolevis på møteplassen på parkeringsplassen utenfor Havbassenget for kontroll av at alle er i sikkerhet.

Lærer MÅ melde fra til brannansvarlig på møteplassen om alle elever er samlet, eller om noen mangler.

Sikkerhetsinstruks

Alle som deltar i Ocean Space Race vil motta to typer klistermerker som skal bæres synlig på genseren. Hold gruppene samlet ved omvisning, og respekter sperringer og skilter i laboratoriene.

Sikkerhet i Havbassenget

Båtmodeller settes ut og tas inn i dokka. Små justeringer på modellen kan gjøres her, ellers bes deltakerne jobbe med modellen ved bordene.

Det skal ikke klatres på det blå rekkverket langs bassenget.

Røde Kors vil ha en førstehjelpsstasjon ved havbassenget.