Bibliotek for medisin og helse Databaser EndNote Forskning Kurs Litteratursøk Referansehåndtering

Kurstilbudet fra Bibliotek for medisin og helse våren 2019

Oversiktsbilde av deltakere på kurs ved Bibliotek for medisin og helse

Bibliotek for medisin og helse tilbyr flere åpne kurs for studenter og ansatte ved Fakultet for medisin og helse og St. Olavs hospital. I tillegg til våre populære kurs i referansehåndteringsprogrammet EndNote, har vi denne våren flere kurs i bruk av fagdatabasen PubMed med mer.

Vi tilbyr blant annet kurs i andre databaser enn PubMed, samt et eget kurs for stipendiater. Det koster ingen ting å delta på våre kurs, men påmelding kreves.

Nytt dette semesteret er to kurs i akademisk skriving for PhD-studenter og forskere ved MH-fakultetet og St. Olavs hospital. Gå til kurssiden vår for å få mer informasjon om innhold og tidspunkter.

Du finner mer informasjon om kurstilbudet vårt og mulighet for påmelding via lenka nedenfor (eller klikk på «kurs» øverst i menyen her på sida).

Kurstilbudet ved Bibliotek for medisin og helse våren 2019

Velkommen på kurs hos biblioteket i Kunnskapssenteret!

Av Jan Ove Rein

Førstebibliotekar ved bibliotek for medisin og helse med fagansvar for medisin.