Forskning NTNU-publikasjoner Open Access UBrss

NTNU Open Acces Journals

Visste du at NTNU har en tjeneste for å publisere tidsskrifter med åpen tilgang?

Den tjenesten heter NTNU Open Access Journals

Universitetsbiblioteket har etablert tjenesten for forskere og fagmiljøer ved NTNU som ønsker å starte opp fagfellevurderte Open Access-tidsskrifter, eller gjøre om allerede eksisterende tidsskrift til Open Access. NTNU Open Access Journals tilbyr en ferdig teknisk løsning for nettpublisering, mens det enkelte tidsskrift må stille med redaksjon, administrasjon og fagfeller. Open Access-tidsskrifter er fritt tilgjengelig på internett, og brukerne trenger derfor ikke abonnement for å kunne lese artiklene.

I dag utgis flere tidsskrifter på denne plattformen, både innen real- og naturfag, og innen etikk og pedagogikk.

Har du spørsmål om denne tjenesten, eller har du kanskje et tidsskrift du ønsker å «flippe» til åpen tilgang?
Da kan du kontakte Universitetsbibliotekets ekspert
Katherine Jaramillo Fonn (katherine.fonn@ntnu.no)