Previous Page  105 / 114 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 105 / 114 Next Page
Page Background

Kommunikasjon med barn via tolk

105

Udir. Utdanningsdirektoratet (2016). Tiltak for å bedre

språkforståelsen blant minoritetsspråklige barn i

førskolealder. Tilskuddsordning. Sist endret 08.07.16.

Ugyldig, men Tilskudd for å bedre språkforståelsen

blant minoritetsspråklige barn i førskolealder, gjelder

fram til 2017.

http://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/

finn-regelverk-barnehage/ovrige-tema/rundskriv-f-01-11-

statstilskudd-pa-barnehageomradet/ Lastet ned 04.10.16

Udir. Utdanningsdirektoratet (2014). Regelverk for

barnehage. Minoritetsspråklige barn. Tolkningsuttalelse.

Publisert: 15.09.2014. Sist endret: 04.02.2015. http://www.

udir.no/Barnehage/Regelverk/Tolkning

-av-regelverket1/

Minoritetsspraklige/Minoritetsspraklige-barn-i-barnehagen/

Lastet ned 14.03.16

Valvatne, H. (1995). Barn med minoritetsspråk som morsmål

treng både norsk og morsmål i barnehagen. I O. Brox. red

.

Integrasjon av minoriteter. Kan Khalid og Carmen bli gode

i norsk?

Norsk Institutt for by- og regionforskning. Oslo:

Tano.

Wadensjö, C. (1998).

Kontakt genom tolk.

Stockholm:

Dialogos Förlag.

Aarhus Universitet (2012). Notat om forskningskvalitet juni

2012. Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning

Aarts.

http://www.nb-ecec.org/om-projektmålbartnbasen-

no/Notatomforskningskvalitetjuni2012.pdf