Previous Page  101 / 114 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 101 / 114 Next Page
Page Background

Kommunikasjon med barn via tolk

101

Kilder

Abrahamsen, G. (2015).

Tilknytningsbaserte barnehager.

Oslo: Universitetsforlaget.

Bae, B. (2009). Samspill mellom barn og voksne

ved måltidet. Muligheter for medlæring?

Nordisk

Barnehageforskning. VOL 2, NR 1. s. 3-15

.

Barne- og Familiedepartementet. (2003). FNs konvensjon

om barnets rettigheter: vedtatt av de forente nasjoner

20. november 1989; ratifisert av Norge 8. januar 1991:

revidert oversettelse 2003 med tilleggsprotokoller. Hentet

22.11.2013 fra

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bfd/

bro/2004/0004/ddd/pdfv/178931-fns_barnekonvensjonen.

pdf

Barnehageloven. (LOV-2005-06-17-64). (2008). Lastet

ned fra

http://www.lovdata.no/all/nl-20050617-064.html.

10.03.16.

Barnekonvensjonen (2003).

http://www.regjeringen.no/

upload/kilde/bfd/bro/2004/0004/ddd/pdfv/178931-fns_

barnekonvensjon.pdf. 1991. Lastet ned 22.11.13

Bath, H. (2008a). Calming together: The pathway to self-

control.

Reclaiming Children and Youth, 16

(4), 44-46.

Bath, H. (2008b). The three pillars of trauma-informed care.

Reclaiming Children and Youth, 17

(3), 17-21.

Befring, E., I. Hasle og A.M. Hauge. (1993).

Tospråklig

undervisning i internasjonalt perspektiv.

Oslo: Ad Notam

Gyldendal.

Bjørgen, K. (2009). 5-åringer om mat, måltid og

medvirkning.

Norsk Pedagogisk Tidsskrift Nr. 1, Årgang

93, s. 4-15.

Bjørnås, B. M. (2006). Arbeid med tolk. Kap. 9. I Neumayer,

S., A. Skreslett, M.C. Borchgrevink, S. Gravråkmo

m.fl.

2006.

Psykososialt arbeid med flyktningbarn – Introduksjon

og fagveileder. Nasjonalt kunnskapssenter om vold og

traumatisk stress (NKVTS)

, Oslo.

Bourdieu, P. (1995).

Distinksjonen. En sosiologisk kritikk av

dømmekraften.

Oslo: Pax Forlag.

Brandtzæg, I., Smith, L. og Torsteinson, S. (2011).

Mikroseparasjoner. Tilknytning og behandling.

Oslo:

Kommuneforlaget.

Brandtzæg, I., Torsteinson, S. og G. Øiestad (2013). Se barnet

innenfra. Hvordan jobbe med tilknytning i barnehagen.

Oslo: Kommuneforlaget.

Bratland, K., Giæver, K., Syed, B.F. og Sandvik, M.

(2012): Hvilken betydning har tospråklig assistanse for

barns flerspråklige utvikling? En rapport på oppdrag fra

NAFO, høsten 2012.

http://nafo.hioa.no/wp-content/

uploads/2013/05/Har-tospr%C3%A5klig-assistanse-

betydning-for-spr%C3%A5kutviklingen.pdf. Lastet ned

04.10.16.

Broberg, M., Hagstrøm, B., og Broberg, A. (2014).

Tilknytning i barnehagen. Hva betyr trygghet for lek og

læring? Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

Bruner, J og Haste, H. (red.) (1987).

Making sense. The

child`s construction of the world.

London: Methuen.

Dalland, O. (2007).

Metode og oppgaveskriving for studenter

.

Helse- og sosialfag Høgskole. 4. Utgave. Oslo: Gyldendal

Norsk Forlag AS.

Drugli, M.B. (2010).

Liten i barnehagen. Forskning. Teori og

praksis

. Oslo: Cappelen Damm AS..

Egeberg, E. (red) (2007).

Minoritetsspråklige med særskilte

behov. En bok om utredningsarbeid.

Oslo: Cappelen

Akademisk Forlag.

Egge-Hoveid, K. (2014). Kontantstøtte blant innvandrere

2013 Kontantstøtte – lite endring tross høyere sats.

Samfunnsspeilet, 4/2014

. Publisert: 14. oktober 2014

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-

og-publikasjoner/kontantstotte-lite-endring-tross-hoyere-

sats Lastet ned 18.12.15