Previous Page  103 / 114 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 103 / 114 Next Page
Page Background

Kommunikasjon med barn via tolk

103

Kibsgaard, S. (1995). Barnehagen som læringsarena for

språklige minoriteter. I Brox, O. (red.)

Integrasjon av

minoriteter

. Oslo: Tano.

Kibsgaard, S. (1996)

. Småskolepedagogikk for flerkulturelle

klasser.

Prosjektrapport. DMMH. Trondheim.

Kibsgaard, S. (1997).

Minoritetsbarn i småskolen

. Oslo:

Cappelen Akademisk Forlag.

Kibsgaard, S. og O. Husby. (2014).

Norsk som

andrespråk. Barnehage og barnetrinn

. 3. utgave. Oslo:

Universitetsforlaget.

Konvensjonen om barns rettigheter. Generell kommentar. Nr.

12. (2009). Barnets rett til å bli hørt. Komiteens femtiførste

sesjon. Genève, 25.mai – 12.juni 2009. https://www.

regjeringen.no/globalassets/upload/bld/barnets-rettigheter/

generell-kommentar-12.pdf

Kulset, N. 2015. Sang som sosial handlingsberedskap for

andrespråkslærlinger i barnehagen. «Det doble dilemma»

i lys av Bourdieu. I Kibsgaard, S. og M. Kanstad 2015.

Lek og samspill i et mangfoldsperspektiv.

Bergen.

Fagbokforlaget.

Kunnskapsdepartementet (KD). (2011).

Rammeplan for

barnehagens innhold og oppgaver.

Første utgave 2006.

Revidert utgave 2011. Publikasjonskode F-4205 B.

Kunnskapsdepartementet. Oslo.

Kunnskapsdepartementet. (2016). Endringslov til

barnehageloven og opplæringslova. Lov om endringer i

barnehageloven og opplæringslova (spesialpedagogisk

hjelp, kortere ventetid for barnehageplass m.m.) LOV-

1998-07-1 7-61, LOV-2005-06-17-64. Kunngjort 17.06.16.

https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2016-06-17-65.

Lastet ned 04.10.16.

Langballe, Å., Gamst, K. T., & Jacobsen, M. (2010). Den

vanskelige samtalen. Barneperspektiv på barnevernarbeid.

Kunnskapsbasert praksis og handlingskompetanse

(Rapport

2/2010). Oslo: NKVTS.

Lerdal, A. (2015). Forskningsartikkel. Sykepleien.

Forskjellen på fag- og forskningsartikler. http://

hist.no/multimedia/17000/Forskjellen-pa-fag--og-

forskningsartikler.pdf

Lind, L. (1990).

Forstå mig dog

. Oslo: Pedagogisk Forum.

Lindahl, M.(1999).

Lærende Småbarn.

Oslo: Pedagogisk

Forum

Meld. St. 41. (2008 – 2009). Melding til Stortinget. Kvalitet i

barnehagen. Det kongelige kunnskapsdepartement.

Meld St. 19. (2015 – 2016). Melding til Stortinget. Tid for

lek og læring. Bedre innhold i barnehagen. Det kongelige

kunnskapsdepartement.

Menneskerettsloven. Lov om styrking av

menneskerettighetenes stilling i norsk rett. (1999

).

LOV-1999-05-21-30.

Departement Justis- og

beredskapsdepartementet. Sist endret LOV-2014-05-09-14.

Ikrafttredelse 21.05.1999.

https://lovdata.no/dokument/NL/

lov/1999-05-21-30/*#* Lastet ned 11.03.16.

Moen, T. (2011). Narrativ forskning – fundament, premisser

og prosess. I T. Moen og R. Karlsdottir (red.).

Sentrale

aspekter ved kvalitativ forskning.

Trondheim: Tapir

akademisk forlag.

Mørland, B. (red). 2008. Temahefte om barn med nedsatt

funksjonsevne i barnehagen. Kunnskapsdepartementet.

Oslo.

NAFO, Nasjonalt senter for Flerkulturell Opplæring.

(2015). Nyankomne 0-6.

http://nafo.hioa.no/nyankomne/

nyankomne-0-6/ Lastet ned 18.12.15

Nilsen, A.B. (2015). Interpreted communication with children

in Public-Sector Services. The International Journal for

Translation & Interpreting Research

trans-int.org

http://.

utdanningsforskning.no/artikler/situasjonsmestemt-sprak/

Lastet ned 04.04.16

Nilsen, V. (2012).

Analyse i kvalitative studier

. Den skrivende

forskeren. Oslo: Universitetsforlaget.