Lys ut studentassistent-stillinger på NTNU Bridge

Alle NTNU-ansatte kan enkelt logge inn med FEIDE og publisere studentassistent-stillinger på NTNU Bridge. Stillingene vil dukke opp sammen med stillingsannonser fra øvrige arbeidsgivere på søkesiden. Her er det også mulig å bruke søkefilter for å vise kun studentassistent-stillinger.

Fordelene ved å lyse ut stillingene via NTNU Bridge, framfor formidlingsformer som Innsida og PDF er mange:

• Enkel tilgang til å publisere og redigere utlysninger gjennom personlig NTNU-bruker (FEIDE)
  • Alle utlysninger samles på ett sted, som studentene allerede bruker for å sjekke jobbmuligheter
  • Enkelt for studenter å søke opp stillinger basert på bla. studiebakgrunn. Også tilgjengelig for dem som søker via Google ol.
  • Studenter kan lagre favoritter og aktivere epostvarsel for aktuelle utlysninger
  • Enkelt å dele i andre kanaler via lenke til utlysningen, så trenger du kun oppdatere informasjon på ett sted
  • Avpubliseres automatisk når søknadsfristen utløper

Per i dag fungerer NTNU Bridge kun som formidlingsplattform for utlysninger, søknader må fortsatt tas imot via egne søknadsskjema, epost, etc.

Tilgang til NTNU Bridge

Første gang må du gå inn via landingssiden for NTNU-ansatte, klikke «Ny Bruker» og logge inn via FEIDE. Det vil da bli opprettet en ansatt-profil for deg på NTNU Bridge, hvor du senere også kan logge inn og finne igjen og redigere tidligere utlysninger.

• Ansatt-profilen gir deg også full tilgang til å søke opp studenter og arbeidsgivere, aktivere epostvarsel for utlysninger, osv.
  • Ansatt-profilen inneholder kun grunnleggende kontakt- og ansattinformasjon, og er ikke synlig for andre brukere på NTNU Bridge.
  • Alle opplysninger lagres på NTNUs egne servere. Du kan når som helst slette profilen med tilhørende opplysninger, den slettes også automatisk etter 3 år inaktivitet. Les mer om vilkår og personvern.

Når du er logget inn kan du publisere ny utlysning fra profilmenyen øverst i høyre hjørne. Her kan du også finne igjen tidligere utlysninger og administrere profilen din.

Skjermdump

Lyse ut stillinger

1. Når klikker på Ny utlysning kommer du til skjema for å lyse ut ny stilling. Du starter med å legge inn tittel og søknadsfrist. Som NTNU-ansatt har du kun mulighet til å lyse ut studentassistent-oppdrag

2. Deretter velger du utdanningsområder og utdanninger. Her er det viktig å treffe rett, da studentene gjerne søker oppdrag som er relevant for utdanningen. Om det ikke stilles noen faglige krav til oppdraget kan du krysse av for “krever ingen spesifikk utdanning”

1. Når du velger utdanningsområde, legger systemet til alle utdanninger innen dette utdanningsområdet på NTNU. Se over om det er noen utdanninger som skal fjernes eller legges til i listen før du går videre.

2. Alternativt kan du søke opp enkeltutdanninger fra listen, dersom du er på utkikk etter helt spesifikk utdanningsbakgrunn. Systemet legger til relevant utdanningsområde, så utlysningen dukker opp i søk.

3. Merk at listen over utdanninger er forenklet med hensyn til eksterne arbeidsgivere, så det er mulig du ikke finner igjen den spesifikke utdanningen du leter etter.

3. Velg riktig utdanningsnivå for utlysningen. Også her er det mulig å krysse av for flere valg.

4. Fyll ut arbeidsoppgaver og sted. Du kan krysse av for flere arbeidsoppgaver

5. Under fanen “hvordan søke” legger du inn enten lenke til søknadsskjema eller epostadresse til den som skal motta søknaden, samt eventuelle instrukser til søkeren. Denne informasjonen er bare tilgjengelig for innloggede brukere.

6. Under fanen “Mer om utlysningen” legger du inn selve utlysningsteksten. Her kan du også legge inn søkeord som er spesielt relevant for utlysningen. Punkt som kan være verdt å få med er:

1. Kvalifikasjonskrav og ønskede kvalifikasjoner for stillingen

2. Hvilke oppgaver som skal løses

3. Praktiske detaljer om ansettelsesprosess, oppstart, eventuell opplæring og varighet

7. Dersom du ønsker å legge inn et eget bilde for utlysningen kan du laste det opp her, hvis ikke vises NTNU-logoen.

8. Under fanen “Kontaktperson” kan du endre kontaktinformasjon for utlysningen. Om du ikke gjør endringer brukes kontaktinformasjonen du har lagt inn i din ansatt-profil.

9. Forhåndsvis, publiser utlysningen eller lagre som kladd for å jobbe videre med den senere. Publiserte utlysninger legges under arbeidsgiverprofilen til NTNU. Vær obs på at det kan ta opp til et par minutter fra utlysningen er publisert til den blir synlig på søkesiden for utlysninger.

10. Du kan se kladder, aktive og tidligere utlysninger under Mine utlysninger i profilmenyen. Her kan du når som helst gå inn og redigere og republisere utlysninger.

Her finner du en kort videointroduksjon til hvordan publisere studentassistent-utlysninger på NTNU Bridge

Har du spørsmål eller innspill, ta gjerne kontakt!