Ukategorisert

ØK-nytt uke 14

Hei alle ØK-ere!

Onsdag hadde vi historiens andre disputas på HHS, nemlig Per Ståle Knardal, som har skrevet en uhyre spennende avhandling om budsjettering og ledelseskontroll innenfor kultursektoren. Per Ståle er en svært erfaren foreleser, og det var merkbart under presentasjonene, både i prøveforelesning og disputas. Selv under krevende spørsmål fra opponentene forhold han seg like blid og rolig, og svarte imponerende godt for seg.

Her er kandidaten om mulig enda blidere enn under disputasen, etter at seansen er overstått. Til venstre med veiledere, til høyre med komite. Vi hadde ellers en svært hyggelig middag etterpå, der familien til Per Ståle stilte med egen-fisket, egen-tørket og egen-skutt mat rett fra naturen fra Mørekysten og nordover. Fantastisk opplevelse!

Denne uken kom også nyheten om at HHS-studenter har vunnet NM i bedriftsøkonomi! Og for oss på Økonomifakultetet gir jo det å slå NHH i en konkurranse litt samme følelse som når Norge slår Sverige i et eller annet, eller hva? Konkurranse foregikk til alt overmål i Bergen, og i et tema NHH tradisjonelt har vært best i, så dette kan sammenlignes med en borteseier mot Sverige i, ja la oss si ishockey? Det er uansett veldig gledelig og imponerende av Maria, Erik og Per. Du kan lese mer om saken her:

Det har vært avholdt valg til NTNU-styret denne uken. Vi har fått inn en fra Økonomifakultetet blant de fast vitenskapelig ansatte, Tim Torvatn fra IØT: https://www.ntnu.no/ansatte/tim.torvatn. Tim har vært vara til styret i perioden vi har bak seg, og får nå ny tillit. Han har markert seg blant annet i saker som medbestemmelse, demokrati, og ansattes arbeidsforhold i ny campus. Gratulerer så mye, Tim!

I tillegg er Sigurd Vildåsen valgt inn som vara for de midlertidig ansatte. Han er PhD-stipendiat på IØT, men sitter også mye på IIF i Ålesund: http://www.ntnu.no/ansatte/sigurd.vildasen. Sigurd har vært aktiv i Tekna i en årrekke, og kommer helt sikkert til å markere seg.

Det var mange gladsaker på en uke! Nå står påsken for døren, og jeg håper alle dere som har jobbet forferdelig mye så langt i år nå tar velfortjente fridager! Nyt den eventuelle vårsolen, gå på ski for dere som har slike tilbøyeligheter, spis egg og appelsiner og kos dere masse! Vi møtes rett etter påske til nytt strategiseminar.

Monica