Gjennomføres typisk
Februar/mars

NTNU Dragvoll/Zoom (2021)

Psykologidagene

Psykologidagene er et årlig, non-profit arrangement ved Psykologisk Institutt på NTNU. Arrangementet initieres av studentorganet Psykologisk Fagutvalg, og gjennomføres utelukkende av frivillige studenter fra alle retninger ved Psykologisk Institutt. Målet vårt er å stimulere til debatt og nytenking rundt psykologien og dens rolle i samfunnet, med psykologistudenter og andre med interesse for fagfeltet som målgruppe.

Gjennom å presentere utvalgte glimt fra fagfeltet ønsker vi å åpne opp for å tenke annerledes rundt psykologien som fagfelt og dens rolle i samfunnet, og hvordan dette kan formidles på nye, kreative måter. Vi ønsker at arrangementet skal bidra med både nye og etablerte stemmer og synspunkter som kan stimulere til debatt og nytenking blant psykologistudenter og andre med interesse for fagfeltet. Psykologidagene ønsker også å oppfordre unge mennesker til å studere psykologi, stimulere til lærelyst, og bidra til at studenter kan finne «sitt hjertebarn» innen fagfeltet.

Utdanningsområder
Psykologi