Michelle fikk bruke teori i praksis da hun skrev om innovasjon i offentlig sektor

"Jeg møtte mennesker som er interessert i det samme som meg og fikk utvidet nettverket mitt. Dette har hjulpet meg mye i stillingen jeg har nå."

Michelle Jensen har en mastergrad i statsvitenskap, hvor hun skrev oppgave om innovasjon i offentlig sektor i samarbeid med Innomed. Denne erfaringen har hjulpet henne mye i hennes nåværende stilling som konsulent i Evry.

Navn: Michelle Jensen
Utdannelse: Master i Statsvitenskap, NTNU
Samarbeidspartner: Innomed
Tema for masteroppgave: Innovasjon i offentlig sektor

Hvordan opplevde du samarbeidet med Innomed?
Det var veldig interessant, og jeg hadde god kontakt med Innomed.

Hvilke muligheter gav dette deg?
Jeg fikk bruke teori i praksis og gjennom oppgaven fikk jeg bedre innsikt i hvordan ting fungerer, og ikke fungerer, i en verden utenfor bøkene. Jeg møtte mennesker som er interessert i det samme som meg og fikk utvidet nettverket mitt. Dette har hjulpet meg mye i stillingen jeg har nå.

Var det noe som var utfordrende?
Det er alltid utfordringer når så mange mennesker skal snakke sammen. Ting tar lang tid.

Hva likte du best?
Ved å skrive masteroppgave for en arbeidsgiver finner man ut hva man kan brukes til og får et godt bilde av egen kompetanse. I tillegg ser du hvordan du kan bruke teori fra studiet i praksis. Det er egentlig ingenting som ikke er lurt ved å skrive oppgave for en arbeidsgiver. For eksempel muligheten for å få seg jobb der man skriver senere hvis man har lyst til det.

Har du tips til andre studenter?
Ta kontakt med bedriften selv og ha et klart og tydelig prosjekt. Vit hva du kan bidra med,
bli flink til å formidle kunnskapen din og vis andre hva du kan. Mange studenter, kanskje spesielt fra min linje, tror de ikke har så mye å bidra med. Hvis man er tydelig på hva man vil og hva man kan, kommer man langt med det. Det er også lurt å velge et problem som bedriften ønsker å løse, og deretter sette det inn i en akademisk ramme. Få arbeidsgivere vil si nei til gratis forskning og nye perspektiv på ting.