Ukategorisert

ØK-nytt uke 18

Hei, da rakk det å bli helg før jeg fikk skrevet noe denne uken. Uken har vært kortere enn vanlig, med 1. mai og innklemt-mandag da jeg tok fri. Det betyr at de tre øvrige dagene ble ganske tettpakket med møter. Vi hadde plan- og budsjettseminar på onsdag, der vi begynte å planlegge oppfølging av den nylig vedtatte strategien vår, og budsjettrammer for neste år. Vi får en økning i budsjett for 2019, blant annet fordi vi har økt vår aktivitet mot EU. Det er strålende nytt!

Ellers kan jeg melde at Geminisenteret i Maritim Logistikk fortsetter i fire nye år. Et Geminisenter er et samarbeid mellom SINTEF og NTNU, med mål å bygge større og mer robuste fagmiljøer med høyere kvalitet. Maritim Logistikk er et samarbeid mellom SINTEF, Institutt for Marin teknikk og IØT hos oss, og målet er å understøtte maritim transport og overføring av transport fra vei til sjø. Maritim næring er Norges nest største etter olje og gass og gir arbeidsplasser til mer enn 110.000 personer. Senteret jobber med å videreutvikle verdiskaping gjennom digitalisering og automatisering av maritim logistikk og overgang til «grønne løsninger». Det er Faggruppe bedriftsøkonomi og optimering som er med fra oss.

Fra Ålesund kan vi melde at Studentbedriften PLarva vant første runde i Møre og Romsdal, og skal til NM. De deltok i programmet «Hele Norge rydder» på torsdag: https://www.nrk.no/mr/hele-norge-rydder-1.14023039

Neste uke blir en kort tredagers uke igjen, med mye aktivitet, blant annet første styringsmøte i Universitetskommune i Trondheim.

God helg alle sammen!

Monica