Ukategorisert

ØK-nytt uke 17

Ny uke med mange møter for min del. Jeg har fått bli med i samlokaliseringsgruppen, som ser på den kortsiktige campussamlingen i Trondheim. Vi er opptatt av å finne løsninger med god kvalitet, og hadde en god diskusjon. Vår samlokalisering i Klæbuveien 70 går fremover, og det er ingen hindringer i veien for den. Jeg var med på et allmøte med studentene våre på tirsdag, og de var også opptatt av samlingen vår, og at studentene får gode lesesalsplasser og grupperom. I går hadde vi fakultetsstyremøte med ny styreleder: Berit Rian. Det gikk veldig fint, vi vedtok endringer i studieplaner og vi vedtok vår nye strategi, etter mye arbeid og mange seminarer. Det føles godt å ha den på plass! Nå om en times tid skal jeg opp til Gløs for å være med på åpning av Gründerbrakka, vår nye inkubator for studentinnovasjon. Det blir stor stas!

Den 30. og 31. mai arrangerer NTNU v/IØT og Ind.ecol sammen med SINTEF og Nord Universitet en konferanse innenfor sirkulær økonomi i Trondheim. Konferansen inkluderer presentasjoner og paneldiskusjoner med ledende forskere og bedrifter. Hovedfokus er nødvendigheten av, samt verdiskapingspotensialet i, en overgang til en mer sirkulær økonomi. Sentrale emner er sirkulær design, digitalisering, sirkulære forretningsmodeller og viktigheten av vellykkede samarbeid for å få til innovasjoner. Frem til 2. mai er det redusert pris for deltakelse. Link til nettside og påmelding finnes her: https://www.sintef.no/en/events/circular-economy/ Konferansen er en viktig arena for å posisjonere NTNU, SINTEF og Nord Universitets satsing på en SFI på sirkulær økonomi og for å bidra til engasjement i næringslivet. Øyvind Bjørgum på IØT er kontaktperson for oss.

Neste uke skal vi starte arbeidet med å implementere strategien vår! Vi kjører i gang med et plan- og budsjettseminar, for å finne frem til handlingsplaner innen de ulike områdene vi skal satse fremover.

God helg!

Monica