Ukategorisert

ØK-nytt uke 19, 20 og 21

Hei! Det har vært litt labert med oppdatering i det siste, med korte arbeidsuker og mye aktivitet privat! Jeg beklager dette, det skal ikke gjenta seg for ofte.

Jeg starter med en skikkelig gladnyhet: Årets deltakere i ForskerGrandPrix er offentliggjort, og vi har med intet mindre enn to kandidater av totalt 10 for NTNU! De to er Sigrid Johanne Husøy fra ISØ, som har Fredrik Carlsen som veileder, og Aud Marit Wahl på IØT, med Trond Kongsvik som veileder. Den regionale finalen arrangeres i Trondheim den 27. september så det er bare å ønske lykke til her! Hele gjengen er avbildet her:

Noen av dere ble kanskje stresset over oppslaget i Universitetsavisa om at campus-prosjektet er utsatt. Overskriften er litt misvisende, dette gjelder de deler av flyttingen fra Kalvskinnet til Gløshaugen som ikke berører samling av lærerutdanningen. Den øvrige flyttingen, inkludert ISØ til Elgeseter, går som normalt. Det står også i artikkelen hvis man leser hele 🙂

Den 16. mai fikk vi en ny førstelektor, da TUV godkjente søknaden fra Anders Berg Olsen på HHS. Gratulerer så mye, Anders, det er vel fortjent!

Per Bjarte og Gunnar jobber videre med akkreditering, de har vært på møte i London med organisasjonen AACSB, og vi jobber med å søke om medlemskap der, som en start. Dette er en møysommelig prosess, og vi må kartlegge mulighetene før vi kjører i gang.

Vi har en ny fast medarbeider fra 1. juni: Hilde Selli Egelie er vår nye HR-medarbeider. Hun har vært hos oss en god stund som vikar, men er nå fast ansatt, og jobber hovedsakelig med rekruttering på IØT. Velkommen i gjengen, Hilde!

Nå har jeg nettopp deltatt på avslutningsseremonien til studenter fra Entreprenørskolen! Det er alltid hyggelig, både med taler og egne kunstneriske innslag. Fagstabens tale ble holdt av den ene av «høvdingene» Øystein Widding:

Om en drøy time har jeg en ny runde med avslutningsseremoni med avgangskullet på MØA og MLT, masterprogrammene på HHS. Det blir stas!

I neste uke kommer jeg en tur til Gjøvik. Jeg skal først til Raufoss i forbindelse med et forskningsprosjekt og blir over til torsdag for å diskutere oppstarten til Ottar og aktivitet på Gjøvik fremover.

Da får dere alle ha en super helg og nyte finværet!

Monica