MINO - Følgeforskning på Trøndelag Fylkeskommunes tiltak for minoritetsspråklige elever i videregående

Expires
Education level
Started bachelor/master (1.-3. yr)
Started master (4.-5. yr)
Completed Bachelors degree
Completed Masters degree
Field of study
History, Philosophy, and Cultural Heritage
Teaching
Pedagogy and counselling
Psychology
Social and Political Sciences
Social Work and Child Welfare Work
Language and Literature
Type
Master's thesis
Bachelor's thesis
Other assignments / unpaid work
Responsibilities
Analytics, Computing and Reporting
Work relating to Children and Youth
Industry- and Business Development
Research and Development (R&D)
County
Trondheim
Trøndelag
Info on how to apply
Ta kontakt med Even Einum i Trøndelag Fylkeskommune: eveei@trondelagfylke.no eller 74174281
E-mail for application
eveei@trondelagfylke.no

Trøndelag Fylkeskommune har iverksatt et prosjekt for å støtte språklæringen for minoritetselever i Fylkets videregåendeskoler. Ressursgrupper ved sju skoler vil få videreutdanning fra NTNU og introdusere og anvende kunnskapen de tilegner seg i skolene sine. Fylkeskommunen ønsker å gjøre grundig følgeforskning på dette tiltaket for eventuelt å tilpasse modellen når nye skoler skal inn i tiltaket. Målet er å gi de minoritetsspråklige elevene et så godt å velfungerende språkopplæringstilbud som mulig. Vi har behov for studenter som kan ta del i denne følgeforskningen, og vi er relativt fleksible når det gjelder rollen disse studentene kan spille i prosjektet. Det vil for eksempel være mulig å følge en av de sju skolene, eller se på overordnede problemstillinger for alle skolene. Det kan også gå an å la flere studenter utøve roller som utfyller hverandre, og slik danner en interessant forskningsdynamikk og et helhetlig resultat. Vi ønsker å høre fra deg hvis du har interesse for utdannings- eller samfunnsforskning og/eller har ferdigheter eller forskningsbehov som kan være relevante i prosjektet. Ta gjerne kontakt med forskningsansvarlig via kontaktinformasjonen under hvis dette virker interessant!

Education
Comparative Literature
Classical Civilization
Work and Organizational Psychology
Archaeology
Archive and Collection Management
Childhood Studies
Child Welfare Work (Child Welfare Officer)
Child Welfare Work
English
English Linguistics and Language Aquisition
English and Foreign Language
European Studies
Didactics
Film Studies
Philosophy and Ethics
Public Health
French
Foreign Language
Disability and Society
Geography
Geography (Teacher Education) 
Global Health
Globalisation and Sustainable Development
Primary Teacher Education (Years 1–7)
Primary and Lower Secondary Teacher Education (Years 5–10)
History
History (Teacher Education)
Innovation, Entrepreneurship and Society
Classical Studies
Physical Education and Sport (Teacher Education)
Cultural Heritage Management
Science and Technology Studies (STS)
Arts Education
Art History
Latin
Equality and Diversity
Professional Teaching Practice
Psychology, Specialization in Learning – Brain, Behavior, Environment
Learning in Working Life and Society
Natural Science
Natural Resources Management
Neuroscience
Scandinavian Studies and Comparative Literature
Scandinavian Language and Literature
Norwegian as a Second Language
Norwegian Sign Language
Organization, Digitalization, Administration and Work
Education
Clinical Programme in Psychology
Psychology
Counselling
Counselling and Adult Learning
Natural Science (Teacher Education)
Religious Studies
Social Science
Social Science (Teacher Education)
Economics
Social Anthropology
Social Work
Social Work (Social Worker)
Sociology
Spanish
Special Education
Language and Communication in Professions
Languages (Teacher Education)
Political Science
Sign Language
German
Education and Upbringing
Social Education
Vocational Studies
Vocational Teacher Education
Utdanning
språk