Kickstart din karriere med oss!
Support Engineer
Om Marlink Gruppen
Marlink står i spissen for kommunikasjonsløsninger for kundebedrifter som er helt avhengig av å kunne operere i avsidesliggende områder hvor vanlige nettverksløsninger ikke strekker til (som for eksempel til sjøs). Marlink, Telemar og andre søster-selskaper bruker sin ekspertkunnskap for å kunne tilby den maritime industrien med digitale, integrerte og fleksible løsninger og tjenester. Marlink er anerkjent som en ledende organisasjon innen ICT og operasjonell teknologi med kunder innen Shipping, Offshore, Cruise & Ferry, Yachting og Fiske. Med et globalt fotavtrykk og over 1300 kollegaer som arbeider på mer enn 30 steder, er vi dedikert til å hjelpe våre kunder med å drive deres kritiske forretningsoperasjoner på en smart, lønnsom og bærekraftig måte.
Ditt oppdrag
Som et medlem av vårt Maritime Network Operations team vil du sikre at våre kunder mottar support i verdensklasse fra våre maritime tjenester. Vi er på utkikk etter morgendagens utviklere som liker å analysere og dykke dypt ned i oppgaver for å finne den ideelle løsningen. Stillingen går ut på å overvåke, vedlikeholde, og løse problemstillinger knyttet til de tjenestene vi tilbyr, samtidig som kunden holdes oppdatert og engasjert. Du vil møte på morsomme og til tider utfordrende oppgaver, men det er ingen grunn til å stresse, for du vil få god opplæring og oppfølging for å gjøre deg til en MVP på ditt team. Hos Marlink har vi også stort fokus på at våre ansatte skal kunne lære mer og utvikle sine ferdigheter. Ikke bare ser det bra ut på CV-en, men vil gi deg en engasjerende hverdag og gode muligheter for å vokse innad i selskapet.
Som et internasjonalt selskap ser vi på et variert team av kollegaer som vår største styrke. Vi setter derfor fokus på mangfold og inkludering ved å fremme en arbeidsplass som verdsetter ulike bakgrunner og erfaringer. Som ansatt hos oss vil du lære av og samarbeide med kolleger fra ulike kulturelle bakgrunner med unike perspektiver. Sammen vil vi drive selskapet fremover og forme fremtiden innen global teknologi. Så ikke forbli en NPC, men ‘level up’ dine ferdigheter og din karriere ved å bli en del av vårt team!
Ansvar og utvalgte arbeidsoppgaver:
- Overvåke Marlink sine VSAT plattformer og nettverk
- Gi teknisk support basert på hendelser fra overvåkingssystemer eller rapportert direkte fra kunder via telefon/e-post
- Opprette og behandle forespørsler fra kunder
- Bidra til kontinuerlig forbedring av støtte- og feilsøkingsprosesser og prosedyrer
Påkrevde kvalifikasjoner:
- Teknisk utdannelse på universitetsnivå eller tilsvarende
- Flytende i både skriftlig og muntlig engelsk
- Førerkort klasse B
Kunnskap og erfaring du allerede har og/eller utvikler videre med oss:
- Gode kunnskaper om IP, Networking & Routing
- Kunnskap om ITIL
- Erfaring med satellittkommunikasjon (GEO & LEO)
- Erfaring fra mobile 4G/LTE nettverk og tjenester
Personlige egenskaper vi tror du har:
- Trives med å jobbe i et hurtig tempo
- Arbeider strukturert og systematisk
- Resultat- og detaljorientert
- Servicefokusert
- Gode kommunikasjonsevner
- Evne til å jobbe selvstendig, samtidig som du er en lagspiller
- Interesse for teknologi
Vi kan tilby:
- En dynamisk stilling hos en verdensleder innen Maritime VSAT
- Bli en del av et spennende og internasjonalt miljø
- Regelmessig opplæring for å styrke tekniske- og personlige ferdigheter
- Konkurransedyktig lønn og betingelser
- Bedriftshytte
- Å jobbe i skift-ordning med mulighet til å jobbe med og lære av meget dyktige kolleger i et fremtidsrettet fagmiljø
- Sosiale arrangementer på og utenfor jobb
- Gode muligheter for videre karriereutvikling
Stillingen er skreddersydd til nyutannede og vi er fleksible hva gjelder tiltredelsesdato - du skal få lov til å ha skolen i fokus, før arbeidslivet kaller!
Høres dette ut som starten på din karriere? Send søknad til agnes.jansen@marlink.com