Ønsker du å jobbe med spennendende oppgaver innen lønn i Politiet?

Expires
Education level
Completed Bachelors degree
Completed Masters degree
Field of study
Economy, Administration and Marketing
Type
Full-time work
Work place
Kristiansund
Responsibilities
Administration and Procedure
Accounting and Auditing
Other tasks
County
Møre og Romsdal
Info on how to apply
Søknad går via Webcruiter.

PFT lønn og regnskap er ansvarlig for leveranser av lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Senteret er lokalisert i Kristiansund, og ble etablert i 2017. Vi er 45 motiverte og kompetente medarbeidere i et dynamisk miljø preget av høyt tempo, kundefokus og med kultur for nytenking og forbedring.

Vi søker nå etter nye medarbeidere til vår seksjon for lønn. Vi ser for oss at du er nøyaktig, løsningsorientert og har et oppriktig ønske om å bidra til et bedre politi. Hvis du i tillegg har godt humør og skaper gode relasjoner til både kollegaer og kunder, er du den vi leter etter. Om du drives av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet kan dette være muligheten du har ventet på. Vi oppfordrer nyutdannede til å søke.

Stillingene som utlyses er: 1-årig vikariat med oppstart snarlig og til ca. september 2022, og 1-årig engasjement med snarlig oppstart og med varighet på 12 måneder.

Arbeidsoppgaver

  • Driftsoppgaver innenfor lønnsområdet i henhold til leveranseavtale til rett tid og til riktig kvalitet.
  • Registrere, behandle og kvalitetssikre lønnsdata.
  • Bidra til kontinuerlig forbedring i våre rutiner og prosesser.
  • Utføre effektiv internkontroll i lønnsprosessene.
  • Formidle informasjon til lønnsmedarbeidere i Politiet.
  • Kundedialog og brukerstøtte innen regelverk relatert til norsk statlig lønn, eksempelvis arbeidsmiljøloven, ferieloven, statens reiseregulativ, Statens personalhåndbok, hovedtariffavtalen etc.
  • Det kan være aktuelt å tilpasse stillingens ansvar og innhold ut fra din kompetanse og erfaring.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelornivå, fortrinnsvis innenfor økonomifag. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Du har interesse for og evne til å tilegne deg kunnskap raskt innen IT og har god teknologisk forståelse.
  • Det er en fordel med kjennskap til regelverk relatert til norsk statlig lønn, eksempelvis arbeidsmiljøloven, ferieloven, statens reiseregulativ, Statens personalhåndbok, hovedtariffavtalen etc.
  • Personlige egenskaper og egnethet vil bli vektlagt.
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Personlige egenskaper

  • Du liker faglige utfordringer, tar initiativ, tar ansvar for egen fremdrift og jobber systematisk for å fullføre oppgaver.
  • Du tenker helhetlig og ser hvordan systemer og prosesser henger sammen.
  • Du bidrar til kompetansedeling med dine kolleger i PFT og våre kunder i Politiet.
  • Du er serviceinnstilt og har gode kommunikasjonsevner.
  • Du er i stand til å håndtere flere oppgaver samtidig og arbeider effektivt og strukturert.
  • Du har godt humør og skaper gode relasjoner til de rundt deg.

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.
  • Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408), om nødvendig kan avlønning som rådgiver (stillingskode 1434) bli vurdert om kompetanse og erfaring tilsier dette, i lønnsspenn kr. 466.500 – 535.200 brutto pr. år, i henhold til Statens lønnsregulativ.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (se https://www.spk.no/ for mer info).
  • Gode arbeidsbetingelser, blant annet fleksibel arbeidstid og sommertidsordning.

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. 

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i vår rekrutteringsportal dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i rekrutteringsportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Les mer på https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling. 

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Education
Financial Economics
Economics and Technology Management
Accounting and Auditing
Economics
Circular Economy
Business Administration