Advisor

Expires
Education level
Completed Bachelors degree
Completed Masters degree
Field of study
Economy, Administration and Marketing
Type
Full-time work
Work place
Martin Linges vei 25, 1364 Fornebu
Responsibilities
Analytics, Computing and Reporting
Other tasks
County
Oslo
Info on how to apply
Apply through Computershare Careers Portal.

BLI MED ET HURTIGVOKSENDE SELSKAP PÅ DEN GLOBALE SCENEN I OSLO

 

Arbeidsgiver: Equatex Norway

Stillingstittel: Advisor

Frist: Snarest

Ansettelsesform: Fast

 

Beskrivelse av Jobb og ansvar

Den utvalgte kandidaten vil jobbe i et team av eksperter innenfor regnskapsføring, finansiell rapportering og administrasjon av aksjebasert avlønning for våre globale kunder. Vi søker kandidater som vil jobbe praktisk og konkret med våre tjenester, samtidig som de også kan ha potensiale og ambisjoner om å ta over og lede nye oppgaver og videreutvikle seg i og sammen med selskapet.

 

 Nøkkeloppgaver i denne mangeartede og krevende rollen inkluderer:

  • Arbeide i team for å håndtere og bistå våre globale kunder
  • Direkte oppfølgning og kontakt med nøkkelpersoner hos kunder
  • Utarbeide regnskaps- og rapporteringsrapporter i henhold til IFRS og US GAAP
  • Tilby ekspertise innen finansiell rapportering (IFRS 2, IAS 12, IAS 33, IAS 19 og deres US GAAP ekvivalenter)
  • Utføre administrative oppgaver på vegne av våre kunder for å understøtte deres aksjebaserte insentivordninger, herunder ha kontakt med kunder, deltagere, banker og meglere.
  • Verdivurderinger av instrumenter med opsjonsprisingsmodeller og komplekse Monte Carlo simuleringsmodeller
  • Opplæringsaktiviteter for kunder og interne team
  • Støtte daglig håndtering av kunder gjennom dialog med kundene, banker og meglere
  • Bidra til produktutvikling og koordinere innspill fra eksisterende og nye kunder

 

Avhengig av bakgrunn, interesser, ønsker og krav kan kandidaten bli delaktig i andre oppgaver og ansvarsområder innenfor vårt forretningsområde.

 

Kvalifikasjoner, egenskaper og kunnskap, skills & knowledge

  • Minst bachelor eller mastergrad innen finans, regnskapsføring, industriell økonomi eller andre  relatert fagfelt.
  • Nyutdannede med sterk interesse for fagfeltet oppfordres til å søke
  • Kandidater med arbeidserfaring fra regnskapsføring, revisjon eller tilsvarende oppfordres til å søke
  • Gode ferdigheter innen kundeoppfølging og evnen til å utvikle sterke kunderelasjoner er ønskelig
  • Høy egenmotivasjon og evnen til å arbeide både individuelt og samarbeide i team
  • Analytisk, god operasjonell og prosessforståelse
  • Utmerket Excel kunnskap
  • Gode organisatoriske ferdigheter
  • Nøyaktighet og har øye for detaljer
  • Flytende i engelsk, skriftlig og muntlig
  • Kunnskap om aksjebaserte insentivordninger er en fordel
  • Kunnskap om IFRS 2, IAS 12, IAS 33 eller IAS 19 og/eller relaterte US GAAP standarder er en fordel

 

Hva vi tilbyr og forventer

  • Utfordrende, krevende og interessante arbeidsoppgaver
  • Å bli en del av et ungt og entusiastisk internasjonalt team hvor kunnskap og kunnskapsdeling er høyt verdsatt
  • Nettverk gjennom direkte kontakt med våre kunders avdelinger for regnskap, finans, treasury, comp&ben, HR, og juridisk. Tett kontakt også med revisorer, andre rådgivere, regnskapsførere, og internasjonale eksperter innen vårt område, fra lokale administratorer hos kundene opp til C-nivå og styremedlemmer
  • Du kan lage og presentere rapporter og diskutere løsninger med kundenes representanter på alle nivåer
  • Du er en lagspiller som deler kunnskap og ønsker å utvikle deg til å bli en internasjonal ekspert på regnskapsføring og finansiell rapportering av aksjebasert insentiver
  • Du må være opptatt av detaljer, jobbe hardt, være godt kjent med å bearbeide og analysere store datasett, og være opptatt av å lage og gjennomføre feilfrie prosesser
  • Vekstmuligheter både i Oslo og internasjonalt

******************************************************************************

JOIN OUR GROWING GLOBAL COMPETENCE CENTRE OF SHARE PLAN EXPERTS IN OSLO

 

Employer: Equatex Norway

Role profile: Advisor

Deadline: ASAP

Position: Permanent

 

Job description and responsibilities

The successful candidate will work with the team responsible for providing expertise in accounting, financial reporting and administration of equity compensation programs to our corporate clients. We are seeking hands-on team members who also have the potential and ambition to take over and manage new responsibilities and to excel within the company.

 

Key tasks of this diverse and challenging role include:

  • Working together with team on managing our corporate clients
  • Participating in workshops with both clients and prospective clients
  • Preparation of IFRS and US GAAP compliant accounting and disclosure reports for clients share-based payment plans using EquatePyramid, our market leading financial reporting software
  • Provide expertise in financial reporting (IFRS 2, IAS 12, IAS 33, IAS 19 and USGAAP equivalent)
  • Perform administrative tasks on behalf of clients to support their broad-based equity compensation plans including direct contact with client, participants, banks and brokers
  • Valuation of instruments by option pricing models and complex Monte Carlo simulations models
  • Assist clients with financial reporting and disclosure
  • Assist with education and training of clients and internal teams
  • Assist in daily administration of clients handling the contact with clients, banks and brokers
  • Contribute to product development and coordinating input from existing and new clients

 

Depending on background, skills, interests and requirements, candidates might get involved in other tasks and responsibilities

 

Qualifications, skills & knowledge

  • Bachelor or Master degree in finance, accounting, industrial economics or related education
  • Recent graduates with strong interest in the field are encouraged to apply
  • Candidates with working experience from accounting, audit or similar relevant experience are encouraged to apply
  • Strong customer service skills and the ability to develop strong working relationships
  • High motivation and the ability to work both independently and as part of a team
  • Strong operational, analytical and process understanding
  • Excellent Excel knowledge
  • Good organizational skills
  • Accuracy and attention to detail
  • Fluent in English, oral and written
  • Knowledge of equity compensation programs would be an advantage
  • Knowledge of IFRS 2, IAS 12, IAS 33 or IAS 19 and/or related USGAAP standards would be an advantage

What we offer and expect

  • Challenging, demanding and interesting work
  • To be part of a young and enthusiastic international team providing the market-leading services within our business, where skills and knowledge sharing is highly valued 
  • Expanded network with direct contact with accounting, finance, treasury, compensation & benefits, HR, legal departments at our corporate clients. Close contact also includes auditors, other advisors, technical accountants and international experts within our business, ranging from local administration up to group C-suite level
  • You can provide and present reports and discuss solutions with head of group accounting/finance, executives and C-suite level
  • You are a team player, share your knowledge, excel and become an international expert on accounting and financial reporting for equity compensation
  • You must have a keen attention to details, be hard working, familiar with data and spreadsheets, and be committed to creating error free processes
  • Growth opportunities

 

 

    Education
    Financial Economics
    Accounting and Auditing
    Economics
    Business Administration