Ukategorisert

ØK-nytt uke 36

Hei, og god fredag! Den store oppgaven det jobbes med nå er innspurten på søknaden til AACSB, som skal sendes inn 15. september. Gunnar, Mona, Hege, Paula og andre gode hjelpere jobber på spreng, og vi andre prøver å bidra så godt vi kan.

Sommerens store debatt om kjønnspoeng på Indøk er nå forhåpentligvis avsluttet. IØT har gjennomført medvirkningsprosesser med ansatte og studenter, og anbefalt fakultetet å oppmode videre om at disse poengene fjernes til neste år, altså studieåret 2024/25. Det har jeg formidlet videre oppover i systemet, og dessuten gjennom media, som UA: https://www.universitetsavisa.no/institutt-for-industriell-okonomi-og-teknologiledelse-kjonnspoeng-monica-rolfsen/vil-fjerne-kjonnspoengene-igjen/385795

I uken vi har lagt bak oss gjennomførte vi en ledersamling, denne gangen i Trondheim. Fakultetsledelsen og instituttledere jobbet sammen i to dager, med lederutvikling, AACSB, tanker om strategiarbeid i neste runde og utvikling av ledergrupper på institutter og enheter:

I slutten av august hadde vi en disputas på ISØ ved Cong Cao. Tittel på avhandlingen var: «Three essays on Transportation and Environmental Economics: with a focus on Machine Learning Applications.» Prøveforelesningen hadde tittelen «An evaluation of the costs and benefits of policies for reducing local pollution from road transport and other sources». Veiledere har vært Colin Green og Jan Morten Dyrstad. Bedømmelseskomitén besto av Professor Andy Dickerson, University of Sheffield, United Kingdom, Chief Research Economist Askill Harkjerr Halse, The Institute of Transport Economics, Norway og Associate Professor Yabin Wang, NTNU. Her ser vi kandidat, veiledere og komite:

Neste uke skal vi ha NTNUs årlige styreseminar, denne gang på Gjøvik. I etterkant blir det også dekansamling for de dekaner som har tilhold på Gjøvik. Jeg har også lagt inn møter med fagenheten samme dag, og gleder meg til å hilse på nye og gamle medarbeidere i Topas-bygget!

Riktig god helg til alle!

Monica