Ukategorisert

ØK-nytt uke 48

Jeg starter med en gladnyhet: ØK har fått sin tredje meritterte underviser, og den første i Trondheim! Fra før har Arne Krokan (IØT-G) og Paula Rice (IIF) denne hedersbetegnelsen. Denne uken ble nye 16 undervisere utnevnt, og en av dem er Roger Sørheim, professor ved IØT og studieprogramleder på NTNUs Entreprenørskole! Dette er utrolig velfortjent, og en hyllest også til resten av fagmiljøet på ES og Engage! Utmerkelsen vil deles ut senere i desember, men her er en omtale i UA: https://www.universitetsavisa.no/merittering-ntnu-undervisning/under-halvparten-av-sokerne-nadde-opp-som-merittert-underviser/372425

Onsdag hadde vi vår aller siste disputas. Det var Morten Risstad på Bedøk-faggruppen på IØT. Tittelen var «Essays in Financial Economics”. Komiteen besto av Professor Joëlle Miffre, Audencia Business School, France, Professor Jonas Andersson, NHH Norwegian School of Economics, Norway og Førsteamanuensis Johannes Mauritzen, NTNU. Veilederteamet har bestått av Sjur Westgaard, Petter Eilif de Lange og Dr Lars Ivar Hagfors. Tittelen på prøveforelesningen var: “Applied forecasting methodology of risk and return in the banking industry: Theory and practice”. Gratulerer så mye! Dette var disputas nr 11 på ØK for i år. Her er komite, kandidat og veiledere:

Ellers er det mye turbulens omkring Campus om dagen, det er bare å lese i Universitetsavisa. Vi fikk tekst til byggeprogram i går kveld, uten at jeg har hatt mulighet til å sette meg inn i alle dokumentene ennå. Vi har innkalt alle i Adolf Øien-bygget (dvs ISØ, HHS og Fakadm) til et allmøte mandag 5. desember kl 12-13 i Auditorium A2. IØT har hatt sitt eget informasjonsopplegg med behov for mer detaljer, men alle fra IØT er selvsagt også velkomne på mandag. Da vil vår kontaktperson i campusprosjektet Kjersti Bjørkeng orientere om siste nytt.

I går fikk vi en ny kollega: Vedran Zerjav starter 1. desember – professor i prosjektledelse i faggruppen VIL. Vedran kommer fra en stilling ved UCL Bartlett School of Sustainable Construction i London. Velkommen til oss!

Sist uke fikk vi endelig besøk av vår æresprofessor Gilbert Laporte fra Montreal. Vi hadde en lunsj med rektor, en middag med flere fra institutt og fakultet, han holdt sin forelesning tirsdag, og han deltok på en konferanse. Innimellom rakk vi å ta et bilde:

God helg etterhvert!

Monica