Ukategorisert

ØK-nytt uke 47

Sist uke gjennomførte vi to disputaser, begge med utgangspunkt i samme faggruppe på IØT: Virsomhetsledelse. Den ene var Parinaz Farid som disputerte med en avhandling med tittelenen: «Understanding program managers leading value creation in change programs: Taking content, context, and competencies into account». Komiteen til å vurdere dette var: Professor Miia Martinsuo, Tampere University, Associate Professor Anna Jerbrant, KTH Royal Institute of Technology og Professor Jonas A. Ingvaldsen fra IØT. Hovedveileder har vært Førsteamanuensis Ola Edvin Vie og biveileder Førsteamanuensis Tim Torvatn. begge fra IØT og VIL-gruppen. Prøveforelesningen hadde tittelen: «Value and managing value creation in public sector merger programs». Her er komite, kandidat og veiledere etter dyst:

Samme uke disputerte også Hasan Ahmad Masood Hamdan fra samme faggruppe ved IØT. Hans tittel på avhandlingen er: “Toward a neighborhood-level procurement strategy : An exploratory study of project procurement and collaboration practices in sustainable and zero-emission neighborhood projects”. Til å vurdere denne hadde vi følgende komite: Professor Christian Koch, Aalborg University, Denmark, Associate Professor Ann Højbjerg Clarke, University of Southern Denmark og Førsteamanuensis Dina Margrethe Aspen, sistnevnte fra IIF, så her oppsto et tverr-instituttmessig samarbeid! Hovedveileder har vært Professor Luitzen de Boer, NTNU, og biveileder Professor Poul Houman Andersen, Aalborg University og NTNU. Tittel på prøveforelesning var: “Stakeholders’ role in public procurement: What are the main theories on complexity and the roles of stakeholders in public procurement, and how may different theoretical stakeholder involvement approaches increase or decrease complexity in sustainable public procurement?”. Her er komite, veiledere og kandidater:

I følge sikre kilder har vi en kandidat til som dukker opp med disputas før jul, og det skjer i neste uke.

Julebord-sesongen er i gang! Jeg fikk æren av å delta på julebordet til ISØ tirsdag, som alltid hyggelig og vellykket. Vi startet med quiz laget av stipendiatene, også et flott arrangement!

Torsdag dro hele Fakultetsadministrasjonen til Røros, for seminar og julebord. Det var også svært sterk julestemning i Røros sentrum:

Og da er vi klar for en ny uke og nye muligheter!