Ukategorisert

ØK-nytt uke 12

Hei ØK-ere, da står en velfortjent påske snart for døren! Sist uke lovet jeg å dele bilder fra sist disputas, som var av Ole Henning Nyhus på ISØ/SØF. Det er ISØs tredje disputas så langt i år, så dette er alldeles strålende. Her er han, sammen med disputasleder Anne og veiledere Torberg og Lars Erik:

I går var jeg i styremøte i SFU Engage, som nylig har fått innvilget støtte for fem nye år. Senteret har blitt grundig evaluert, og panelet konkluderer med at Engage har oppnådd målene for de første fem årene. I tillegg har Engage overgått forventningene ved å skape nye aktiviteter og initiativ for å møte utfordringene som har oppstått under pandemien. De har skriftlig bekreftelse på at de er verdensledende, noe som ikke akkurat er hverdagslig. I løpet av de siste årene har Engage initiert en rekke prosjekter på ulike nivå rettet mot studenter, undervisere og forskere. Samlet sett har Engage lansert nesten 300 læringsinitiativer, utviklings- og formidlingsaktiviteter til ulike målgrupper i forskjellige sammenhenger. Vi ser frem til fortsettelsen!

Ellers har vi hatt styringsdialog med prorektor utdanning nå nettopp, der alle våre studieprogramledere, instittledere, nestledere og tillitsvalgte studenter deltok. Innspillene fra oss var svært godt forberedt fra Ann-Charlott og Gunnar, tusen takk for den gode innsatsen! Vi fremstår som systematiske og kvalitetsbevisste, hvilket jo også er helt riktig!

I fakultetsadministrasjonen skjer det også mye spennende. Marit Sivertsen Berg skal ut i permisjon til sommeren, og dessuten trenger vi ekstra kapasitet til arbeid med BOTT ØL. Derfor har vi gjort en avtale med Jefferson Wells om innleie av vikar. Erik Solli begynner som controller hos oss 6.april i et årsengasjement. Han er siviløkonom fra NHH (master i økonomi og administrasjon). I tillegg har han tatt årsstudium i samfunnsøkonomi hos oss, og er dermed godt kvalifisert! Erik har jobbet i fem år som controller og konsulent i Food Folk (McDonalds-systemet), både for Norge og Danmark. Nå jobber han for Sparebank1 Markets, før han altså kommer til oss i april. Slik ser Erik ut, som er på plass rett etter påske:

Etter påske skal vi i gang med valg til fakultetsstyret og instituttstyrene, vi kommer tilbake til det, men du kan jo allerede nå tenke gjennom mulige kandidater til å stille til valg til de ulike styrene.

Da håper jeg alle får en riktig god påske!

Monica