Ukategorisert

ØK-nytt uke 2

Hei og godt nyttår alle på Økonomi-fakultetet! I går var det akkurat to år siden fakultetet ble offisielt åpnet av Finansministeren, så det er en merkedag i vårt korte liv så langt. Det nye året er kommet godt i gang. Vi jobber på høygir med å få på plass en ny seksjonsleder etter at Tove har sluttet. Vi er i rute når det gjelder samlokalisering med tanke på flytting av ISØ til Elgeseter. Studiene er i gang, og det meste i rute.

Av stort og smått kan jeg nevne en høring om faglig lokalisering på Gløshaugen, spesielt fokus på lokalisering av Humsam-fagene med fire ulike alternative plasseringer. Rapporten ligger på Innsida og på Universitetsavisa. Alle instituttene lager opplegg for høring, så dersom du har synspunkter på dette må du bare engasjere deg! Trond Kongsvik på IØT har sittet i utvalget på våre vegne.

Det kommer også høringer om etter- og videreutdanning snart, så følg med. De to siste dagene har jeg vært på Trøndelagsmøtet, som har vært veldig spennende og nyttig, med mye kontakter med politikere, næringsliv og offentlig sektor. Neste uke er det samling på Oppdal med hele ledergruppen til NTNU. Det er godt å være i gang igjen!

Håper alle får en fin helg!

Monica