Ukategorisert

ØK-nytt uke 48

Vi nærmer oss advent, en fin tid på året synes jeg! Uken startet med pomp & prakt og offisiell åpning av vårt første felles studieprogram, Phd-programmet! Vi samlet et 40-talls PhD-studenter fra alle institutter og campuser på Scandic Nidelven og et rikholdig program med praktisk info, presentasjoner av prosjektene, info om biblioteksfunksjoner, publiseringsstrategi og mye annet, og avsluttet med en hyggelig middag. Og jeg fikk gleden av å klippe snoren, ved hjelp av Siri og Ingjerd:

I går hadde vi en samling på samme sted, med alle som er tilknyttet BØA, de tre bachelorprogrammene som skal bli til ett. Mange oppmøtte og gode diskusjoner om felles emner og samarbeid på tvers av campus. Dette kommer ikke til å være bare enkelt, men vi skal få det til på en god måte. Dette er den viktigste aktiviteten vi gjør neste år, og jeg heier på alle som bidrar til vårt fremtidige neste felles program!

Vi har to nye medarbeidere som kommer inn til neste år. Jeg har vært med på rekrutteringen av prosjektleder i vårt programområde Innovasjon og omstilling i Universitetskommune 3.0 programmet sammen med Trondheim kommune. Fra februar 2019 starter Randi Torvik som prosjektleder. Randi kommer fra SIVA hvor hun har jobbet mye med innovasjon, og dette blir så bra!

Vi mister vårt flinke prosjektøkonom Marianne Frantzen Fostad. Det er veldig synd, men vi får heldigvis en god erstatter i Anniken Simonhjell, som starter litt utpå nyåret. Anniken har 10 års erfaring som prosjektøkonom på EU-prosjekter i Fellesadministrasjonen til NTNU, så det blir veldig fint å få hennes kompetanse med oss når vi skal på Horizon 2020/Europe-raid de nærmeste årene! Og vår supereffektive HR-gruppe har satt ny rekord med å bruke kun tre uker på ansettelsen 🙂

Et flott nyhetsoppslag i Sunnmørsposten i dag, kritisk og konstruktivt i tråd med våre kjerneverdier:

Det var alt jeg har å melde denne gangen. Neste uke har administrasjonen seminar på mandag, vi har seminar om Sameval på torsdag, det er møte med prorektor Bjarne Foss i Ålesund på IIF fredag, og så er julebordsesongen for alvor i gang etter det. Ha en riktig god helg alle sammen!