Ukategorisert

ØK-nytt uke 49

Denne uken hadde vi nok en disputas, denne gangen på NTNU Handelshøyskolen. Det var Mikael Knutsson som disputerte med avhandlingen Bounds of reason : Exploring behavioral public policy interventions. Komiteen for bedømmelse av avhandlingen besto av Associate Professor Emma von Essen, Aarhus University, Denmark, professor Kjetil Bjorvatn, NHH, og vår egen professor Harry Arne Solberg ved HHS som har administrert arbeidet. Mikaels veileder har vært Gudrun Baldvinsdottir med HHS, og medveiledere Conny Wollbrant fra University of Stirling samt Frode Kjærland ve HHS. Disputasen ble ledet av Kari Nyland, som for øvrig kler dekankappen uforskammet godt :-). Her er alle samlet etter dyst:

I gårsdagens Adressa fremkom et flott oppslag med Per Tovmo på ISØ, som åpenbart opererer som øyne og ører for Sentralbanksjefen, i tillegg til alle sine andre geskjefter:

I tillegg til våre egne disputaser er vi også medveiledere til andre kandidater. Et slikt eksempel er Kristin Svendsen på IØT, som samarbeider mye med Institutt for Samfunnsmedisin på MH-fakultetet. Tidligere i år disputert en kandidat Kristin var medveileder for. Temaet var helseeffekter av stekeos i kokkeyrket. Avhandlingen fikk nylig omtale i Gemini:

Ellers har uken vært preget av seminarer og intervjuer for min del. Mandag hadde vi seminar for administrativt ansatte om den norske arbeidslivsmodellen. Onsdag og torsdag har vi gjennomført intervjuer med Toves etterfølger i fakultetsadministrasjonen. Og i går hadde vi seminar om forskning, som oppfølging av Sameval. Det var i regi av Hilde og Ann-Charlott, og forløp riktig så flott!

I skrivende stund driver Thor-Erik og kokkelerer på kjøkkenet mitt. Kombinasjonen kokk og controller er uslåelig! Vi skal ha 21 til bords fra Fakadministrasjonen hjemme hos meg, det blir kjempestas. Her er kokken Thor i sving:

Da får alle ha en riktig god helg!

Monica