Ukategorisert

ØK-nytt uke 47

God lørdag! Jeg startet uken på Gardermoen, med deltakelse på konferansen «Industri Futurum», om industri- og forskningspolitikk. Veldig interessant og nyttig, og mye hyggelige folk. Onsdag deltok jeg i en debatt i regi av Morgenbladet og Studentersamfundet om ytringsfrihet, også veldig interessant og lærerikt. Se Universitetsavisa hvis du er interessert i temaet:

I går hadde vi ikke mindre enn to disputaser: Per Ivar Helgesen disputerte med avhandlingen «Modeling regional effects of energy policy : Combining technical and economic aspects to assess energy policy». Hovedveileder har vært Asgeir Tomasgard. Rapportene derfra tyder på at alt har gått fint. Gratulerer så mye Per Ivar! Her er den nyslåtte Dr i full sving:

Samtidig, et annet sted på Gløshaugen var Kristianne Ervik i sving med disputas. Jeg hadde gleden av å være disputasleder, og sjelden har jeg vel opplevd en morsommere disputas, der kandidaten og hele salen på over 100 fremmøtte bryter ut i spontan latter opp til flere ganger:

Temaet til Kristianne var «Experience offerings with a purpose? Aesthetic innovation and organizing with duality». Hovedveileder har vært Morten Levin.

Mandag markerer vi åpningen av vårt nye, fellesfakultære PhD-program med pomp og prakt. Det gleder jeg med til! Vi har også BØA-dagen torsdag, så det skjer mye. Og vi er veldig snart ferdige med første fase av ombygging i Klæbuveien 72: Bygging av cellekontorer for fakultetsadministrasjonen i 5. etg. Dette blir bra!

Fortsatt god helg alle!

Monica