Ukategorisert

ØK-nytt uke 32

Stille før stormen…..

Hei, håper du har hatt en fin sommer! Det har jeg, jeg har bare vært hjemme og slappet av, trent, planlagt rehabilitering av hus og diverse forefallende greier. Fint vær har fremkommet innimellom også! Denne uken har jeg vært tilbake på jobb. Og neste uke braker det løs! Onsdag 16. august er det immatrikulering av nye studenter i Trondheim, mens 17. august er det tilsvarende arrangement i Ålesund og Gjøvik. Vi fordeles oss slik at prodekan Per Bjarte representerer fakultetet i Ålesund, jeg drar til Gjøvik og deltar der. Men allerede mandag skal jeg ut og reise, jeg skal delta på Arendalsuka mandag og tirsdag. Dette er et arrangement der «politikk møter næringsliv» som det heter, og NTNU stiller med de fleste dekaner og rektorat, og deltar i flere debatter om universitets rolle i samfunnet. Med et Stortingsvalg nært forestående blir det mye oppmerksomhet om det som skjer i Arendal.

Årets opptak av studenter ser bra ut. Noen steder sliter vi med å fylle opp plassene, men totalt sett har vi nesten 1500 ja-svar til omkring 1300 plasser, og mange av studiene har svært høye opptakstall. Det gjenstår å se hvor mange som faktisk møter opp på onsdag og torsdag. Og så er vi i full gang med undervisning i ukene som følger.

Da er det bare å nyte siste del av sommeren, så er vi i gang med alle aktiviteter i løpet av august!

God helg,

Monica