Ukategorisert

ØK-nytt uke 25

Hei alle! Da begynner ting å roe seg bittelitt frem mot sommeren, og det kjennes helt greit. Vi har vært aktive på medie-fronten denne uken, med innlegg i DN om miljøpolitikk av Jon Olaf Olaussen fra HHS, Ragnar Torvik fra ISØ ble intervjuet om renteutvikling, og forskningen til Endre Sjøvold på IØT med flere ble trukket frem som et godt eksempel på forskning om fornyelse av offentlig sektor på kommentarplass i Adresseavisen. Flotte saker alle sammen!

Vi hadde siste møte i LOSAM og Tråd, og har et møte til i TUV til neste onsdag, så er mye på plass på den fronten. Vi fikk våre nye medarbeidere på plass tirsdag, velkommen til Hilde Røysland og Marianne Fostad! Vi er veldig glade for å ha dere med på laget.

Vi planlegger nye strategisamlinger til høsten, og kommer tilbake til detaljer. Onsdag hadde vi vårens siste instituttledermøte, og fikk på behørig vis takket av Espen Gressetvold og Siv Marina Flø Grimstad som begge er ferdige med sine perioder og går tilbake til faglige stillinger. Tusen takk for innsatsen!

Neste uke er det noen få møter, men færre enn vanlig. Jeg skal snakke med EiT, feire publikasjoner med ISØ, vi har et TUV-møte, jeg skal planlegge ytterligere samarbeid med IE-fakultetet og etablerere en samarbeidsarena mellom SINTEF og fakultetene SU, HF, MH og ØK.

Og akkurat nå står jeg på farten til «Bygdenes by» i Nord-Trøndelag, der jeg skal delta på Steinkjer-festivalen. Et spennende program for oss som husker 80-tallet: Waterboys, Susanne Vega, Åge (selvsagt), TNT, og et innslag fra Toten: Vazelina Bilopphøggers. Ha en forrykende helg alle sammen! Og har du saker du vil jeg skal ta med i neste uke, gi meg hint!

Monica