Ukategorisert

ØK-nytt uke 26

Hei og god sommer! Nå har mange gått ut i ferie, og i Trondheim er det sol og rekordvarmt med 25 grader! All erfaring tilsier imidlertid at det ikke varer evig, så det gjelder å utnytte hver solstråle, allerede i ettermiddag blir det kaldere og overskyet.

Denne uken har vært roligere. Jeg ble invitert på sommeravslutning og publikasjonsfeiring på ISØ på tirsdag, med tapas og jordbær. Riktig koselig. På onsdag hadde vi møte i TUV, og vårt fakultetet kan gratulere nok en professor med opprykk, Endre Sjøvold ved IØT! Endre forsker på teamarbeid og ledelse, og har nettopp fått gjennom to nye PhD-kandidater han har veiledet. En av dem ble behørig omtalt i Adresseavisen nylig, Joseph Schultz disputerte med en avhandling om innovasjon i offentlig sektor. Gratulerer så mye med opprykk, Endre!

Jeg har hatt en del andre møter både om samarbeid med andre fakultetet og med SINTEF, som skal følges opp til høsten. Vi er svært attraktive for samarbeid med andre, og det er jo alltid hyggelig, og gir mange muligheter.

Jeg vil også trekke frem en gladmelding fra Ålesund. Studentbedriften AgriMare Bio vant NM i entreprenørskap og gikk videre til EM som ble avholdt i Helsinki. Det gikk de hen og tok sølv!! Gratulerer så mye! Saken er omtalt i Universitetsavisa: http://www.universitetsavisa.no/student/2017/06/30/Det-var-veldig-overraskende-og-uvirkelig.-Vi-er-sjokkerte-hele-gjengen-67550.ece

Resten av juli kommer jeg til å være i Trondheim, og jobbe litt til og fra avhengig av været. Neste uke skal jeg se på Regjeringens langtidsmelding om forskning som det skal leveres høringssvar til. Har du meninger om forskningspolitikk må du gjerne sende meg noen innspill. Vår nye forskningsmedarbeider Hilde Røysland og jeg skal jobbe sammen med dette.

Ha en riktig fin sommer hvor enn du befinner deg!

Monica