Ukategorisert

ØK-nytt uke 20

Hei og god fredag! Dette har vært en kortere uke enn vanlig, og veldig hyggelig uke, med 17. mai feiring. I fjor var det 5 grader og neglesprett i Trondheim, særlig når man sto i ro i over to timer og så på barnetoget, som enkelte av oss gjorde! I år ble det mye varmere, og jeg var oppgradert til å se på russetog med russedatter i strålende sol. Det har vært travle dager med henting og bringing av russ, veldig hyggelig og litt vemodig.

Sist uke avsluttet med møte i styringsgruppen for samlokalisering. Kari har opprettet en samleside for dette tema, som blir fortløpende oppdatert med nyheter: https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Norsk/Samlokalisering+-+%C3%98K

Mandag ble vinneren av arkitektkonkurransen for campus kåret, altså den langsiktige samlingen. Dette ble diskutert og gjennomgått i rektors møte med instituttlederne, og i dekanmøtet etterpå. Forslaget «veien videre» er en ideskisse, og ikke et ferdig opplegg. Nyheter om denne saken blir fortløpende presentert i Universitetsavisa, så det er bare å følge med der. Vi diskuterte også forskningsetikk på det samme møte.

Torsdag sto jeg grytidlig opp og dro til Raufoss, på møte med ledelsen i Forskningsrådet, sammen med SINTEF Raufoss Manufacturing og SINTEF-ledelsen, om fremtidig samarbeid om utvikling av industri og arbeidsliv. Veldig interessant og nyttig!

I dag har jeg deltatt i et nystartet utvalg om nyskaping på NTNU. Vi er jo litt i front på dette temaet på Økonomifakultetet, og vi får mange spennende oppgaver fremover på vegne av NTNU. Kommer tilbake til det etter hvert! Vi hadde også en disputas i dag, men jeg var ikke med på den. Det var Eirik Cuesta på IØT, som har skrevet om optimering innenfor olje og gass, med Henrik Andersson som veileder. Jeg regner med at det gikk strålende!

Neste uke er det dekanmøte igjen, det er disputas med en av mine kandidater, Marte Holmemo. Siden jeg har vært veileder er det en settedekan fra SU-fakultetet som skal lose oss igjennom dagen.

Da gjenstår det å ønske alle riktig god helg! Jeg har forresten stemt på representanter til Fakultetsstyret. Husk å gjøre det du også, før du tar helg!

Monica