Undervisning som engasjerer: Erfaringer og refleksjoner fra studentinvolvering i undervisningsutvikling
Abstract
Gjennom en students-as-partners-tilnærming til samarbeid mellom studenter og ansatte har studenter bidratt aktivt i utvikling og evaluering av undervisningen på fysikkstudiene ved NTNU. Svar fra en spørreundersøkelse blant fysikkstudenter viser at et flertall av studentene ønsker aktive undervisningsformer og tydelige læringsmål for å øke læringsutbyttet og motivasjonen. Dette understrekes også av forbedringsforslag som ble diskutert i en workshop med instituttets ansatte. Her ble det diskutert hva den enkelte underviser selv kan gjøre med undervisningen, og hvilke tiltak som krever institusjonelle endringer.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Trine Højberg Andersen, Mie Helene Tjøtta Davies , Stella Kirkvold

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.