Ukategorisert

ØK-nytt uke 8

Hei, og god fredag! I skrivende stund pågår enda en av våre disputaser, denne gangen på IØT. Det er Jørgen Veisdal som er i gang med sitt forsvar av avhandlingen: “Entry Strategies for Platform Firms in Two-Sided Markets”. Evalueringskomiteen består av Professor Tommy Høyvarde Clausen, Nord University, Assistant Professor Kalina Stefanova Staykova, Copenhagen Business School og Professor Arild Aspelund fra IØT. Veileder er Professor Øystein Widding fra IØT og Professor Tore Nilssen, University of Oslo. Prøveforelesningen er allerede avholdt, med tittelen: “The practical and academic evolution of the concept of two-sided platforms”. Lykke til alle som er involvert, så kommer det nok bilder etterhvert!

På IIF er prosessen med å skaffe en ny kontorsjef etter Dagrun Lorgen Jensen avsluttet. Etter utlysning og intervjuer har nå fungerende kontorsjef Johanne Vågø Hoff takket ja til tilbud om fast stilling, og hun starter formelt den 1.april. Hun har jo vært kontorsjef midlertidig en stund, og det har gått fortreffelig bra. Vi er glad for å ha deg med på laget på fast basis i spennende år fremover, Johanne!

Det kommer også snart en nyansatt til IØT. Fra mandag 1. mars starter Øyvind Jakobsen som overingeniør for IT-drift og brukerstøtte. Øyvind kommer fra IT-avdelingen ved NTNU og noen vil kanskje også huske ham fra tiden på SVT (hvor han jobbet som avdelingsingeniør/overingeniør innen IT-drift). Velkommen til oss, Øyvind!

Da håper jeg alle får en fin helg, selv om været i alle fall i Trondheim kunne vært bedre. Det går tross alt mot lysere tider!

Monica