Ukategorisert

ØK-nytt uke 9

Hei og god fredag! Denne uken har vi startet med dialogmøter mellom ledelsen på instituttene og fakultetsledelsen. Først ute var IØT, og møtet var heldigitalt. Vi snakket oss gjennom mål, utfordringer og muligheter i 2020 og 2021, og har en enda bedre felles forståelse om hvordan vi fortsetter å jobbe sammen for å nå ambisiøse mål. Neste uke står IIF og Fagseksjonen på Gjøvik for tur.

Vi blir stadig flere på Fakultet for økonomi. Vi har fått en ny fast medarbeider på IIF, Andrea Sæther. Hun har vært med en god stund allerede, med ansvar for TEFT-laben. Men fra 1. mars er hun fast ansatt som førstekonsulent. Dette blir supert, Andrea!

Som meldt sist uke var det en disputas fredag den 26/2, for en uke siden. Dette gikk i følge rapportene bra, og Jørgen Veiseth besto dette med glans. Hovedveileder for Jørgen har vært Øystein Widding. Her er bilde med komite etterpå:

Som vi ser er de eksterne medlemmene av komiteen med på zoom, mens disputasleder Lise, Jørgen og administrator Arild poserer på smittevennlig vis!

Vi har også en disputas i dag, på ISØ. Dette er Isabel Montero Hovdal. Avhandlingens tittel er: «The Economics of Climate Change: Impacts, Mitigation and Adaptation». Medlemmer i bedømmelseskomitéen: Associate Professor Tatyana Deryugina, University of Illinois at Urbana-Champaign, Professor Knut Einar Rosendahl, Norwegian University of Life Sciences og Professor Bjarne Strøm, NTNU. Hovedveileder har vært Ragnar Torvik, medveileder Costanza Biavaschi. Tittel på prøveforelesningen: “On the use of carbon pricing to reduce CO2 emissions: Theory and empirical evidence”. Vi får krysse fingrene for at dette går bra, og det gjør det helt sikkert. Kommer tilbake med bilder fra begivenheten neste fredag!

God helg når den tid kommer,

Monica