Ukategorisert

ØK-nytt uke 13 og god påske!

Vi starter denne utgaven i Gjøvik. Her er det tre bachelor-studenter i logistikk-ledelse som skal finne ut av problemene med å sikre en flybuss til regionen, i følge Oppland Arbeiderblad:

NTNU-trio jobber nå med å finne ut om vestopplendinger egentlig vil ha flybussen. I en bacheloroppgave skal NTNU-studentene Magnus Ødegaard-Karlsen, Rasmus Kvia og Tobias Fossheim finne ut om det er lønnsomt og attraktivt med en bussrute mellom Gjøvik og Gardermoen. Bussruta har skapt engasjement i Vestoppland etter at den forsvant. Politikere har ytret at ruta må komme på plass igjen. Det har satt ide til live for de tre studentene ved NTNU, som nå har lansert spørreundersøkelse for å finne ut av hva befolkningen egentlig mener. – Det vi ønsker å oppnå er å se på markedsgrunnlaget for en flybuss. Altså om det vil være nok folk som benytter seg av tilbudet, sier de tre til Oppland Arbeiderblad.

Mandag og tirsdag hadde vi et veldig nyttig besøk til København, alle instituttlederne og fakultetsledelsen. Vi var på Copenhagen Business School og DTU, og på førstnevnte fikk vi et svært interessant innblikk i den politiske situasjonen for universiteter i Danmark:

Deretter en omvisning på den flotte campusen til CBS:

Et av hovedtemaene var selvsagt akkreditering som vi står midt oppe i, og som CBS har jobbet med i en årrekke. Denne oppsummeringen var interessant:

Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig god påske!