Ukategorisert

ØK-nytt uke 40

Denne uken har vi gjennomført to disputaser, en på HHS, og en på IØT! Onsdag var det Ole Jakob Sønstebø som disputerte. Han har levert en avhandling med tittelen: «Four essays on real estate auctions». Professor på HHS og prodekan Jon Olaf Olaussen har vært hovedveileder, og førsteamanuensis Are Oust har vært biveileder. Evalueringskomiteen var sammensatt slik:

• Professor Dirk Brounen, Tilburg University
• Assistant Professor Cloé Garnache, University of Oslo
• Professor Frode Kjærland, NTNU

Prøveforelesningen hadde tittelen: «Auction Theory and Implications»

Her er komiteen og kandidat etter dyst:

Vi ser et kommisjonsmedlem deltar på Zoom, resten er fysisk tilstede! Instituttleder Arve opptrådte for anledningen i kappe.

Og her ser vi en sannsynligvis lettet kandidat sammen med sine veiledere:

I skrivende stund er Kristian Thun ved IØT i gang med, eventuelt akkurat ferdig med sin disputas. Men dette må jeg komme tilbake til i neste utgave av ØK-nytt.

Denne uken foreleste jeg litt igjen! Det var første klasse BØA-studenter på Handelshøyskolen, som fikk to timers gjennomgang av «Den norske modellen», som en del av faget Organisasjon og ledelse. Neste uke kommer jeg til Gjøvik og holder samme forelesning i samme emne der, og i Ålesund i november.

For en uke siden fortalte jeg at vi jobber på spreng med å få på plass to nye i fakultetsadministrasjonen. Den ene er erstatning for Nina Huse, som sluttet for et par uker siden. Vi har derfor sterkt behov for en ny person til å holde orden på alt som skjer. Jeg kan med glede melde at ny medarbeider i denne rollen er på plass mandag, da Anja Vogt starter hos oss! Hun har erfaring fra tilsvarende jobb i Siemens, og vi tror helt sikkert hun blir rett kvinne på rett plass. Vi gleder oss!

På Gjøvik har de jobbet med kvalitetsseminar i dag. Ferske rapporter fra Anne Grete tyder på at ansatte og studenter har fått mye ut av dagen, som ordskyen til viserektor Jørn Wroldsen viser her:

Da får alle ha riktig god helg, og god høstferie til dere som driver med sånt!

Monica