Ukategorisert

ØK-nytt uke 18

Etter en fantastisk sist uke værmessig sett våknet vi til SNØ i Trondheim både i går og i dag. Det er absolutt ikke greit! Bortsett fra været har uken vært fin. Vi er i gang med å utrede innovasjonssenter som tidligere meldt, og vårt miljø får en sentral posisjon i arbeidet.

Vi har meldt inn en ny EVU-master i Digitalisering, teknologi og økonomi som IV-fakultetet vil være vertskapsfakultet for, og der vi bidrar sammen med IE og NV. Dette skal behandles av NTNUs styre, og det blir spennende å se. Det er et forsøk på å møte utfordringen fra næringslivet om mer etter- og videreutdanning innen digitalisering. Ann-Charlott har sittet i arbeidsgruppen som gjort en strålende innsats her, og alle instituttene våre har bidratt med mulige emner. Det er veldig flott!

Den store nyheten denne uken kommer fra Gjøvik. Oppland Fylkeskommune har bevilget 7 millioner kroner til vår fagseksjon, for å bygge opp et fremtidig mastertilbud i bærekraftig industriell innovasjon. Det er fantastiske nyheter, og fabelaktig godt jobbet av Ottar i samarbeid med resten av gjengen på Gjøvik! Dette lover godt!

Neste uke starter med en disputas, Sigurd Vildåsen. Det blir spennende og interessant å overvære! Jeg kommer tilbake med rapport og bilder.

Husk å melde deg på innflyttingfesten vår den 15. mai, som jeg har sendt epost om.

Og så håper jeg helgen blir riktig bra, selv om gradestokken er ubehagelig nært frysepunkt…..