Ukategorisert

ØK-nytt uke 49 og 50

Hei alle sammen! I dag har vi fått to nye professorer på fakultetet, Frode Kjærland ved HHS og Colin Green på ISØ. Gratulerer så mye til begge to!

Sist uke gikk det så i ett at jeg aldri klarte å skrive noe blogginnlegg. Mandag deltok jeg på ISØs julebord, noe som var særdeles hyggelig! Det var både vorspiel med kviss, lutefisk med tilbehør, og fremføring av en spesialversjon av «white Christmas» av Knut Anton Mork, med en samfunnsøkonomisk snert! Virkelig meget fornøyelig. Og fredag var det julebord for fakultetsadministrasjonen, også svært hyggelig, og med spektakulære kunstneriske bidrag!

Forrige onsdag hadde vi første møte i et splitter nytt organ: Et seniornettvek med alle tidligere faglig ansatte som er gått over i pensjonistenes rekker. Leder av foreningen er valgt for et år av gangen, og første leder er Sigmund Waagø. Dette vil være en ressursgruppe for meg, i tillegg til en sosial arena. Vi landet ikke helt på navn, men kommer tilbake til saken. Alle som går av med pensjon vil kunne bli tatt opp i foreningen.

Ellers er arbeidet med møbelering, profilering og bruk av lokalene til TEFT-laben i Ålesund i full gang, etter hva jeg får rapporter om. Og vi har et utvalg i sving som skal utrede kunnskapsgrunnlaget for innovasjon på vegne av hele NTNU. Utvalget ledes av Espen Gressetvold ved HHS, og med bidragsytere fra flere av våre fagmiljøer.

I går hadde vi fakultetsstyremøte, der den viktigste saken var budsjettfordeling for 2018. Dette var en krevende sak, fordi vi måtte rette opp i en skjevfordeling av basisinngangen til to av enhetene. Etter en lang og svært god diskusjon landet styret på en løsning der alle er med og bidrar til å løse et felles problem. Jeg er glad vi klarte å komme frem til noe som alle kunne enes om.

Det er fortsatt et par juleavslutninger igjen for min del, et par arbeidsdager neste uke før julefreden senker seg. Ha en riktig god helg!

Monica