Ukategorisert

ØK-nytt uke 2

Hei alle!

Da er det lenge siden sist! Jeg har hatt en lang og god juleferie, og hatt oppstart denne uken. Den startet med oppfølging og informasjon om studenten på Gjøvik som er forsvunnet, og som er hovedsak i media om dagen. Dette blir håndtert lokalt på Gjøvik, slik at vi bare er orientert om saken fra vår side.

Det ser nå absolutt ut som om vi kan overta hele 5. etg i Rustbygget, ved at Kompetansesenteret for Tannhelse flytter ut. De disponerer 800 kvadratmeter som vi dermed kan overta, og behovet for å bygge paviljong eller å leie lokaler faller bort. Vi jobber med å se hvilke muligheter vi har for lokalisering av ulike funksjoner i de ulike etasjene. Vi vet ikke ennå hvor lang tid det vil ta før ISØ kan flytte inn, det er avhengig av tidsaspektet med utflytting av tannlegene og hvor stort ombyggingsbehov det blir. Dette kommer vi tilbake til.

Vi har fått resultatene fra ARK, arbeidsmiljøundersøkelsen. Disse vil bli presentert på hvert institutt og i Fakultetsadministrasjonen hver for seg. Vi kan se hvordan arbeidsmiljøet oppleves på enhetene sammenlignet med gjennomsnitt av fakultetet og hele NTNU. Minst like viktig som de rene tallene er at dette gir en mulighet for å diskutere arbeidsmiljø, og komme opp med tiltak for å bevare det som fungerer godt, og gjøre noe med det som ikke fungerer like godt. Det er viktig at så mange som mulig deltar aktivt i møtene, både for å belyse situasjonen, og for å komme med forslag til tiltak. Det er din nærmeste leder som vil gjøre presentasjon, sammen med verneombud.

Tirsdag hadde jeg gleden av å delta på åpningsmiddagen med et nytt kull av MPA-studenter, Master i Public Administration på HHS. Dette er nåværende og fremtidige ledere i offentlig sektor som ønsker faglig påfyll innenfor ledelse og økonomifag. Kullet består av 38 engasjerte studenter fra alle slags sektorer, som det var hyggelig å hilse på. Her gjør HHS en viktig jobb med et flott studieprogram!

Ellers har vi to faste nyansatte så langt i januar, Eli Skaug Rønning startet 2. januar som ny studiekonsulent på ISØ, og Ingrid Olsen startet som universitetslektor ved Eksperter i team samme dag. Velkommen så mye til begge to!

Da håper jeg du får en flott helg!

Monica