Implementering av digitale enheter – En casestudie av digitalisering i norske skoler
Abstract
Større satsing på digitale enheter i skoleverket, har gjort implementering av 1:1-dekning utbredt i Norge. Fagfornyelsen [LK20] legger grunnlaget for det som kan bli en stor endring i undervisningens praksis. Konsepter som “å lære å lære” skal gjøre elever mer reflektert rundt egen læring. Studien viser at forankring og støtte hos nøkkelinteressenter, skifte i pedagogisk paradigme og god ledelse spil-ler svært sentrale roller i implementeringen. Eierskapet kommunen tar til prosjek-tet har stor påvirkning på visjonen og ambisjonsnivået.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2023-01-02
Issue
Section
Regular papers
License
How to Cite
[1]
“Implementering av digitale enheter – En casestudie av digitalisering i norske skoler”, NIKT, no. 2, Jan. 2023, Accessed: Dec. 25, 2025. [Online]. Available: https://www.ntnu.no/ojs/index.php/nikt/article/view/5445