Vol. 7 No. 2 (2021): Læring om læring vol 7

					View Vol. 7 No. 2 (2021): Læring om læring vol 7

Velkommen til årets andre utgave, som kommer i forbindelse med Webinarfestivalen.

Vi publiserer her en artikkel fra et undervisningssamarbeid mellom Høyskolen Kristiania og treningskjeden SATS. De har omarbeidet en fysisk, studentaktiv dag til heldigitalt opplegg for 500 studenter. I tillegg til å gi fin innsikt i prosessen med planlegging av dagen, valg av aktiviteter og utvikling av materiell, deler de også erfaringer med hva som ikke fungerte slik de tenkte. Det er verdifullt for delingskulturen og for sammen å lære mest mulig, at man våger å ikke bare vise fram alle de gode resultatene.

Vi publiserer også en artikkel som er skrevet i rammen av NTNUs Uniped-program. Her beskrives systematisk bruk av evalueringsresultater for å utvikle kvaliteten i etikkundervisningen i sykepleierutdanning ved NTNU.

 

Ole Kristen Solbjørg, Redaktør

Published: 2021-11-22