Tre medstudentvurderinger og en semesteroppgave. Bruk av SharePoint for medstudentvurdering

Authors

  • Marte Nubdal NTNU
  • Jan Ketil Rød NTNU

Abstract

For et emne om effekter av klimaendringer har vi erstattet slutteksamen med flere mindre tester, en semesteroppgave og tre responstekster til medstudenters semesteroppgaver. Pensum i emnet er knyttet til fire tema og studenter skriver semesteroppgave om ett av disse tema og responstekster til de andre tre. Medstudentvurderingen var dobbel-blind: En viste ikke fra hvem, eller til hvem, en skrev/fikk medstudentrespons. Uten Turnitin, PeerReview eller annen tilleggsprogramvare var ikke Blackboard i stand til å organisere en såpass kompleks reviewprosess. I stedet implementerte vi egne løsninger for anonym multippel medstudentvurdering ved bruk av SharePoint. Her presenterer vi våre erfaringer samt resultater som viser at studenter som gjennomførte øvinger i annotert bibliografi fikk bedre karakterer enn dem som ikke gjennomførte disse øvingene.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2018-10-25