Ukategorisert

ØK-nytt uke 25/26

Hei alle sammen! Da er sommeren nært forestående. Noen av dere har allerede startet ferien, noen andre av oss har ørlite grann til vi må gjøre før vi kan ta helt fri. Været har vært formidabelt over alt de siste ukene, så det har vært sydenstemning på takterassen vår i ukesvis allerede!

De siste ukene har vi jobbet med å prøve å få avklart alt til semesteroppstart. Det er noe som gjenstår, og vi vil ha løpende kontakt med instituttledere og kontorsjefer når det kommer noe nytt. Vi har et første instituttledermøte i starten av august, der kontorsjefer deltar, og vi håper alle spørsmål kan besvares innen da. I alle fall alle spørsmål som har med Korona og semesterstart å gjøre 🙂

Denne siste uken gjennomførte vi en ny digital disputas, nemlig Joakim Blix Prestmo på ISØ. Tittelen på avhandlingen var «Three perspectives on real investments in the manufacturing industry. An empirical approach». Professor Gunnar Bårdsen på ISØ har vært hovedveileder. Som vi ser av bildet har komite tatt alle smittvernhensyn på alvor og holder behørig avstand:

Komiteen deltar digitalt i bakgrunnen som vi ser, tilstede i auditoriet er veileder Gunnar Bårdsen (tv), kandidat Prestmo i midten, og disputasleder/instituttleder Anne Borge Johannesen

Da håper jeg alle får en fin sommer. ØK-nytt tar også sommerferie, med mindre noe ekstraordinært inntreffer, da kommer vi ut med et ekstraordinært nummer. Inntil 3. august: På gjensyn!

Monica