Databaser

Få veiledning i finansdatabaser ved Biblioteket Handelshøyskolen i Trondheim

Handelshøyskolen i Trondheim, NTNU Universitetsbiblioteket, NTNU University Library Nils Kristian Eikeland/NTNU (CC BY-SA 3.0)
Nils Kristian Eikeland/NTNU (CC BY-SA 3.0)

Ved Biblioteket Handelshøyskolen er den faste veiledningen i finansdatabasene CRSP, Compustat og DataStream i gang! Veileder er på plass mandager og onsdager kl. 11-13 fra onsdag 28. september.

Compustat gir tilgang til omfattende markeds- og finansiell informasjon med aktive og inaktive bedrifter fra hele verden, også historiske data. Tilgang til Compustat Global og North America via Research Insight.

CRSP 1925 US Stock Database inneholder historisk prisinformasjon og corporate actions fra NYSE, NASDAQ, Amex og Arca, helt tilbake til 1925.

Datastream inneholder finansielle data, bedrifts- og markedsinformasjon for selskaper over hele verden. I tillegg tidsserier fra flere millioner globale finasielle instrumenter, verdipapirer og indikatorer for ulike aktivaklasser. Integreres gjennom add-ins med Excel, Powerpoint og Word.