God kinoreklame

Kinopublikum gir NTNU tredjeplass i en undersøkelse over de 18 mest populære kinoreklamene i perioden 26. februar til 21. april. Hele 57 prosent av de som ble spurt, svarte at de hadde lagt merke til NTNU-reklamen og kunne gjengi budskapet i den.

Reklamen gjorde mest inntrykk på kvinnene. 67 prosent av dem rangerte NTNU-innslaget på førsteplass. På etterfølgende plasser kom Melkesjokolade og Solo, Kilroy Travels, Nike og Goretex.

Mennene holder Nike og M-sjokolade på første og andreplass mens NTNU delte tredjeplass med Solo, Lion og Kilroy Travel.

Undersøkelsen ble utført av sosiolog Geir Waagsbø ved SMI på oppdrag av Bergensfirmaet Capa Captive Audience AS Kinoreklame.

Konferansemapper

NTNU-info har nå på lager et større opplag konferansemapper med universitetets navn og emblem. Mappene fås ved henvendelse til ekspedisjonen i Informasjonshuset, telefon (735)95540 eller telefaks (735)95437.

Profilutstilling på Dragvoll

Utstillingen som viser en del av Bruno Oldanis skisser for NTNUs grafiske profil, er nå flyttet over til Universitetssentret på Dragvoll. Utstillingen ble først vist i Hovedbygget på Gløshaugen i forbindelse med Kollegiets behandling av profil-saken. Arbeidet med profilhåndbok for NTNU pågår nå etter de retningslinjer Kollegiet har vedtatt.

[NTNU | FTPSearch | FTP | UNINETT | NORWEB | Index | AltaVista | KVASIR | Yahoo]

Ansvarlig redaktør: Informasjonsdirektør Kåre Kongsnes
Teknisk ansvarlig: www-admin@www.ntnu.no
Last modified:01:24:15 1996-05-10