Program måndag 10. mai

Program måndag 10. mai

 

vis tysdag >>

10:00–10:15
Åpning

Marit Reitan
Prorektor for utdanning ved NTNU
Festlig innslag:
Strindens Promenade Orchester

 
10:15–11:15
Plenum: Ensuring assessment and feedback works to enable student learning

David Boud, University of Technology Sydney

 
11:15–11:30
Pause
 
11:30–12:15
Paralleller
Sesjon 1A

Q&A with David Boud
David Boud, University of Technology Sydney

Sesjon 1B

Digitale læringsdesign i fysioterapeututdanning – hva mener underviserne?
Nina Ødegaard, OsloMet
Tone Dahl-Michelsen, OsloMet

SAMGen: Sammen om genetikken, fra fysisk til digital studentaktiv samlæring. Fikk vi det til?
Kristin Solum Steinsbekk, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Kine Husteli Kristiansen, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Wenche Slettahjel Prestvik, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Kristin Gabestad Nørsett, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Eli Kjøbli, NTNU, Institutt for bioingeniørfag

Sesjon 1C

Bruk av podkast i matematikkundervisningen i grunnskolelærerutdanningen
Tonje Berg, Universitetet i Sørøst-Norge
Reiar Kravik, Universitetet i Sørøst-Norge

Automatoner, koding og medborgerskap
Jon Hoem, HVL

 
12:15–13:15
Lunsj
 
13:15–14:00
Parallellsesjon 2
Sesjon 2A

Differensiert og digitalisert undervisning – hva betyr det?
Ida Serneberg, Noroff School Of Technology And Digital Media

Hvordan et fremtidsrettet og heldigitalt læringsdesign aktiverer og motiverer 700 studenter
Håkon Njøten, Høyskolen Kristiania

Sesjon 2B

101 måter å bruke et studentrespons-system på
Nora Maclaren, UiT – Norges arktiske universitet

Lightboard – a new teaching tool at the Faculty of Science and Technology at UiT
Elena Malyutina, UiT – Norges arktiske universitet
Björn Gustavsson, UiT – Norges arktiske universitet
Juha Vierinen, UiT  Norges arktiske universitet
Torbjørn Tveito, UiT  Norges arktiske universitet

Sesjon 2C

Erfaringer med digital praksisoppfølging av yrkesfaglærerstudenter
Arve Leerand, NTNU
Jon Sverre Hårberg, NTNU

Hybridundervisning som undervisningsform i grunnskolelærerutdanningen
Peer Andersen, Universitetet i Sørøst-Norge
Siv Svendsen, Universitetet i Sørøst-Norge

Sesjon 2D

Digital fjernundervisning innen nautisk profesjons-utdanning
Kåre Johansen, UiT – The Arctic University of Norway

Digital undervisning i statistikk var en suksess – hvordan drar vi nytte av dette fremover?
Thea Bjørnland, NTNU

 
14:00–14:15
Pause
 
14:15–15:00
Paralleller
Sesjon 3A

Svarte skjermer 2.0
Hilde Larsen Damsgaard, USN

Hvordan skape engasjement og læring i studentgrupper?
Sigrid Westad Brandshaug, Engage/Eksperter i team, NTNU
Elli Verhulst, Engage/Eksperter i team, NTNU

Sesjon 3B

«Det skjer noe i rommet» – en sammenligning av to debrifing-strukturer i simulering
Jon Viktor Haugom, NTNU IHG

Virtuelle feltguider bygger bro mellom teori og praksis
Pernille Bronken Eidesen, Universitetssenteret på Svalbard/IBV, Universitetet i Oslo
Simen Salomonsen Hjelle, Universitetssenteret på Svalbard/UiT Norges arktiske universitet

Sesjon 3C

Profesjonsøkter i lærerutdanningen; studentaktiv læring i større grupper
Juliette Boks-Vlemmix, NTNU, Institutt for lærerutdanning
Anita Normann, NTNU, Institutt for lærerutdanning

Veiledning og trygghet
Cathinka Thyness, NTNU
Aslak Steinsbekk, NTNU
Hilde Grimstad, NTNU

Sesjon 3D

«Formen er mer personlig …» – om intervju og fotobøker i høyere utdanning
Lars Erik Braaum, Høyskolen Kristiania
Gisle Espolin Sletmo, Høyskolen Kristiania

Enhancing theory-practice integration in teacher education for English through a third space
Tove Holmbukt, Uit – Norges arktiske universitet
Minjeong Son, Uit – Norges arktiske universitet

 
15:00
Slutt dag 1