Publikasjoner fra ansatte i universitetsskoleprosjektet

Publikasjoner fra ansatte i universitetsskoleprosjektet

2022

Christiansen, A. (2022). Heldigital og halvtenkt. Klassekampen.

2021

Gjølme, E. G. (2021). Utendørs svømme- og livredningsopplæring. Universitetsforlaget.

Gjølme, E. G., & Østern, A. L. (2021). Dramaturgical montage in a narrative on outdoor education. In Teaching and Learning through Dramaturgy (pp. 76-91). Routledge.

Løndal, K., Borgen, J. S., Moen, K. M., Hallås, B. O., & Gjølme, E. G. (2021). Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019.

Marthinsen, B. A. & Rogne, T. (2021). En utfordring for historiefaget. Utdanningsnytt.no

2020

Christiansen, A. (2020) Hva er egentlig nytt i fremmedspråkene? Utdanningsnytt.no.

Emstad, A. B. & Sandvik, L. (2020) School–University Collaboration for Facilitating In-Service Teacher Training as a Part of School-Based Professional Development. Acta Didactica Norden, 14(2).

Sandvik, L. V., Sommervold, O. A., Angvik, S. A., Smith, K., Strømme, A. & Svendsen, B. (2020). Opplevelser av undervisning og vurdering i videregående skole under Covid-19s hjemmeskole. NTNU.

Yrkesfag  i universitetsskolene, del II. Yrke, fagblad om yrkesopplæring 2020/2.

2019

Christiansen, A., Alterhaug, K. D. og Nonstad, M. (2019) Hvordan snakker spanskelever om språk når de skriver om kjente temaer? Communicare, 2019/20, 36-39.

Einum, E. (2020). Written participation with response technology – How teachers ask and students respond with applied text response functionality. Computers and Composition, 22.

Einum, E. (2019) Response Technology and Student-centring of Language Education. [Doktoravhandling]. NTNU.

Einum, E. (2019). Involvement with Response Technology as Student-Centring of Language Teaching. Nordic Journal of Digital Literacy, 14(01-02).

Einum, E. (2019). Discursive lecturing: An agile and student‑centred teaching approach with response technology. Journal of Educational Change, 20.

Gjølme, E. G., Sundan, J., Østern, T. P., & Hovde, S. (2019). Water competence and new Norwegians. The Nordic Model and Physical Culture.

Langseth, I. D. & Sedal, H. (2019). Smart Phones in Schools: In What Ways Can Coaching Empower Students to Make a Valid Judgement on When and How to Use Their Smart Phone? HUMAN IT,13(3).

Theodorsen, J. H. & Bjørk, T. B. (2019). Et forsøk med samarbeidsprøver i matematikk ga økt motivasjon og minsket stressnivået blant elevene. Utdanningsnytt.no.

2018

Bugge, L. B. (2018) Hvorfor forbereder vi ikke lærerstudentene på kontaktlærerrollen? Utdanningsnytt.no.

Christiansen, A. & Svendsen, B. (2018). La lærerne bestemme hva lærerspesialistrollen skal være. Forskning.no.

Dinesen, J., Forsbakk, J., Haarberg, C. H., Olsen, H., Rokkones, K. og Rossing, N. K. (2018). Yrkesfag i Universitetsskolene (PDF). Utdanningsforbundet.

2017

Gjølme, E. G. (2017) Dårligst i norden på svømmeopplæring. Utdanningsnytt.no