Billigere og enklere for tjenestereiser

I kjelleren under Flyspesialisten reisebyrå på Gløshaugen åpnet Flyspesialistens Servicesenter sist uke. Denne delen av reisebyrået skal ta seg av de universitetsansattes tjenestereiser.

- Flyspesialisten har en bemanning på fire personer som skal betjene NTNUs ansatte, sier førstekonsulent Kristin Leinum ved Økonomi- og materiellavdelingen. En del av servicepakken vil også være at MA-seksjonen har inngått hotellavtaler for NTNU-ansatte.

- Choice-kjeden er valgt som overnattingssted for NTNU-ansatte. Quality Panorama Hotel på Heimdalsmyra er valgt som NTNUs kurs- og konferansehotell, forteller Leinum og understreker at alle bestillinger nå skal gå via Flyspesialisten. - I avtalen ligger det at bonus fra hotellene skal deles mellom Flyspesialisten og NTNU. Det jobbes også med avtaler for leiebil og kredittkort.

- For Regnskapsseksjonen, som behandler regningene fra tjenestereisene, vil nyordningen innebære en ressursbesparing blant annet ved færre utbetalinger av reiseforskudd.

Leinum forteller videre at ordningen vil gi universitetet en statistikk som gir oversikt over hvor folk reiser og bor under tjenestereiser. Dette er nyttig blant annet når vi forhandler fram pris på hotellovernattinger.

- Informasjon mellom servicesenteret og fakultetene vil gå via en allerede oppnevnt fakultetskontakt, sier Leinum og legger til at ansatte i nær framtid vil kunne bestille sine reiser via internett.



Nina E. Tveter