Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Organisasjon og ledelse (MORG)

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Studier Organisasjon og ledelse (MORG)
  2. Læringsutbytte
  3. Strategi og innovasjon

Språkvelger

Læringsutbytte - Strategi og innovasjon - Erfaringsbasert masterprogram i organisasjon og ledelse

×
  • Erfaringsbasert masterprogram i organisasjon og ledelse
  • Om studieprogrammet
  • Søk opptak
  • Pris og angrerett
  • Studiets oppbygning
  • Læringsutbytte
    • Basismodulen
    • Prosjektledelse og samhandling
    • Logistikk- og innkjøpsledelse
    • Sikkerhet, pålitelighet og vedlikehold
    • Organisasjon, samfunn og endring
    • Strategi og innovasjon
    • Relasjonell ledelse
    • Bærekraft, omstilling og inkludering
  • Praktisk informasjon
MENY

Organisasjon og ledelse

Erfaringsbasert masterprogram

Organisasjon og ledelse

– Læringsutbytte

Læringsmål for spesialisering Strategi- og forretningsutvikling

Læringsutbytte for spesialiseringen:

Strategi og innovasjon

Den generelle målsettingen med spesialiseringen er å gi studentene kunnskap og ferdigheter de kan bruke til å lede strategi- og  innovasjonsprosesser. 


Generelt

Studenten...

  • kan lede strategi- og utviklingsprosesser og lede en troverdig presentasjon og gjennomføring
  • kan formidle forsknings- og utviklingsarbeid gjennom anerkjente nasjonale og internasjonale kanaler
  • kan identifisere behovet for videre/ny forskning og innovasjon innenfor sitt fagområde
  • kan formidle og kommunisere faglige problemstillinger og løsninger overfor spesialister og allmennheten
  • kan lede og motivere medarbeidere og bidra til robuste utviklingsprosesser og kommunisere godt basert på fagfeltets innarbeidede uttrykksform

Kunnskap

Studenten...

  • har dyp faglig kunnskap innenfor områdene strategi og forretningsutvikling
  • kan gjøre rede for og anvende de teoriene og metodene som danner grunnlaget for strategi- og forretningsutviklingsprosesser i privat og offentlig sektor
  • kan oppsummere og sammenligne nyere relevant forskning innenfor området
  • er godt kjent med de typiske metodiske tilnærminger innen fagfeltet

Ferdigheter

Studenten...

  • kan selvstendig kunne bruke tilegnet kunnskap, teori og metoder for å lede strategi og forretningsutviklingsprosesser
  • kan vurdere egnede modeller, metoder, analyseverktøy, beregninger og løsninger, og velge mellom alternative løsninger som er tilpasset situasjonen
  • kan håndtere komplekse faglige spørsmål og utfordre etablert kunnskap og praksis på fagområdet
  • kan designe og gjennomføre en selvstendig studie innen fagfeltet

NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn