Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside

Lektorutdanning i realfag (MLREAL)

  • Studier
    • Studieprogram
    • Søk opptak
    • Forkurs og oppfriskning
    • Videreutdanning og deltid
    • Studere på NTNU
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
    • Derfor velger vi NTNU
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Studier Finn studieprogram
  2. Lektorutdanning i realfag (MLREAL)
  3. Studentintervjuer

Språkvelger

Studentintervjuer – lektorutdanning i realfag for trinn 8–13 – masterprogram – 5-årig – Trondheim

×
  • Studiets startside
  • Hva lærer jeg?
  • Hva kan jeg bli?
  • Studiemiljø
  • Studiets oppbygning
  • Opptak
  • Kontakt
  • Studentintervjuer
MENY

Studentintervjuer

Lektorutdanning i realfag for trinn 8–13 - masterprogram 5-årig - Trondheim

Studentintervjuer

Ressurspublisering

Jeg valgte NTNU fordi Trondheim er kjent for å ha det beste studiemiljøet i Norge

Jeg valgte NTNU fordi Trondheim er kjent for å ha det beste studiemiljøet i Norge

Navn: Jørgen Sunnvoll (5. klasse)
Studieprogram: Lektorutdanning i realfag for trinn 8–13

Som student ved NTNU er det et helt enormt mye man kan engasjere seg i. Det første jeg
møtte var linjeforeningen, Spanskrøret, og jeg ble helt imponert over at en linjeforening på noen få
hundre studenter hadde et så bredt tilbud.

Å være student er en helt super tilværelse, og spesielt ved NTNU

Å være student er en helt super tilværelse, og spesielt ved NTNU

Navn: Tonje Hornnæs (4. klasse)
Studieprogram: Lektorutdanning i realfag for trinn 8–13

Jeg har alltid hatt et ønske om å bli lærer, spørsmålet var bare hvordan jeg skulle komme dit. Lektorutdanningen i realfag virket da som et veldig godt valg.

Det er fint å være student ved NTNU, og man føler man er del av et større fellesskap.

Det er fint å være student ved NTNU, og man føler man er del av et større fellesskap.

Navn: Ida Gabrielsen (5. klasse)
Studieprogram: Lektorutdanning i realfag for trinn 8–13

Jeg synes det er veldig givende å jobbe med mennesker, samtidig som jeg synes naturfag og teknologi er gøy. Derfor er lektorutdanning i realfag den perfekte retningen for meg, da jeg kan kombinere det menneskelige med det realfaglige.

Unikt studentliv på eksotiske Svalbard

Unikt studentliv på eksotiske Svalbard

Navn: Ingvild Håvarstein Eldøy
Studieprogram: Lektorutdanning i realfag for trinn 8–13

Jeg valgte å reise til Svalbard fordi det er et helt spesielt sted, og fordi man som student på UNIS får muligheten til å bli med på ting man aldri kunne gjort på egenhånd. Er for tiden i sin siste praksisperiode på Vikhammer ungdomsskole.

Lektorutdanning i realfag: Margret Osk Vidisdottir

Lektorutdanning i realfag: Margret Osk Vidisdottir

Navn: Margret Osk Vidisdottir
Studieprogram: Lektorutdanning i realfag for trinn 8–13

Praksisperioden som matte- og kjemilærer var en eneste stor opptur. Møtet med elevene og lærerrollen var det hun trengte for å få endelig en bekreftelse på at det var klokt å flytte til Trondheim for å ta realfaglig lektorutdannelse.

Bunnlinje med strek


Se andre studieprogram ​​​​​​​

NTNU kunnsap for en bedre verden
Studere
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning og deltid
  • Jobbmuligheter
  • Karriereutvikling
  • Studentaktiviteter
  • Studentblogger
  • Hvorfor velge NTNU
Kontakt
  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Skolebesøk og messer
  • Spør en ekspert
  • For alumni
  • Pressekontakter
Oppdag NTNU
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU
  • Bilder og video
  • Nyheter
  • Kart
  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund
Om NTNU
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Utdanningskvalitet
  • Organisasjonskart
  • Om NTNU
Tjenester
  • For ansatte
  • For studenter
  • Blackboard
  • Innsida

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Bruk av informasjonskapsler
Tilgjengelighetserklæring
Personvern
Ansvarlig redaktør
Logg inn